L’Espai de Coneixement és una via per difondre experiències i innovacions per i des de l’Escola en concret i del sector educatiu en general. Des d’aquest espai, la Fundació Escoles Garbí vol explicitar el coneixement que es genera en la pràctica educativa del dia a dia i compartir-lo amb el nostre entorn per tal de ser fidels als nostres valors de compromís amb la societat. Partint de les nostres finalitats educatives i fugint de les fronteres de les etapes, de les matèries i de la forma clàssica d’entendre l’escola, volem aportar al sector educatiu les nostres millors pràctiques i experiències o aquelles en les que ens hem inspirat per fer una realitat el nostre model de Ciutat-escola.
L’avaluació final: posem a prova tot el que s’ha après al llarg del curs
La UT de Síntesi pretén fomentar la comprensió profunda dels temes estudiats, ja que els alumnes han de relacionar-los amb situacions reals i aplicar-los en contextos concrets.
Criança respectuosa: sobreprotecció i límits
Educar des de l’amor, des del respecte i des del coneixement de les necessitats autèntiques dels nostres infants és el que anomenem criança respectuosa.
Joc motor i aprenentatge al taller de Psicomotricitat
La psicomotricitat ajuda a observar, interactuar i resoldre els reptes reals que presenta l’entorn.
Batxillerat artístic: el Projecte PAU al MNAC
Un any més, hem presentat els treballs realitzats pels alumnes del Batxillerat artístic de Garbí Pere Vergés que aquest any han desenvolupat el Projecte PAU.
No només classes d’anglès
Tal com deia el Sr. Pere Vergés «no només hem de saber altres llengües, sinó que hem de saber comunicar-nos a través d’elles».
Pensament computacional des d’Infantil
El pensament computacional es pot aplicar fins i tot quan fem galetes i ens pot ajudar a resoldre problemes quotidians del dia a dia.
Keep Calm and ChatGPT
L’aparició de plataformes com ChatGPT i, en general, de la IA, fa més evident la necessitat de l’aposta pel treball per competències i projectes.
Gaudim i aprenem fent cultura i tradició
Amb quina finalitat educativa programem tot el temps lectiu que dediquem al Nadal?
Com avaluem les competències transversals
Alguns dels instruments per avaluar les competències transversals i que utilitzem amb més freqüència a les nostres escoles són les rúbriques.
Realment funciona l’aprenentatge basat en projectes?
L’ABP com a motor de les competències del segle XXI
A la carpeta de curs li han sortit competidors
La combinació carpeta de curs, Arxiu Digital, diari d’aprenentatge, contracte didàctic i llibre de lector és el que a les nostres escoles denominem dossier d’aprenentatge.
L'avaluació inicial: el GPS del curs escolar
Per què hem de fer una avaluació inicial?