Skip to content
Escoles Garbí Pere Vergés

Escoles Garbí Pere Vergés

Esplugues / Badalona
Garbí Virtual
Esplugues / Badalona
Cercador
Cercador
  • La ciutat escola
    • Projecte
    • Metodologia
    • Les etapes
    • Plurilingüisme
    • Departament d’Orientació Pedagògica
    • Espai d’Art
    • La biblioteca
    • Revista Crònica
  • Les escoles
    • Garbí Pere Vergés Esplugues
    • Garbí Pere Vergés Badalona
  • Noticiari
  • Espai de coneixement
  • Garbí Obert
    • Garbi Obert Esplugues
    • Garbí Obert Badalona
    • Casal d’Estiu
    • Campus Esportiu Amposta
  • La Fundació
    • Història
    • Governança
    • L’equip
    • Transparència
    • On participem
Esplugues / Badalona
Garbí Virtual
Esplugues / Badalona
  • Projecte
  • Metodologia
  • Les etapes
  • Plurilingüisme
  • La biblioteca
    • Servei de Suport Virtual
  • Departament d’Orientació Pedagògica
  • Revista Crònica
La ciutat escola

Les etapes

PENSAMENT CONCRET

PENSAMENT ABSTRACTE

ORIENTACIÓ VOCACIONAL I PROFESSIONAL

  • Etapa 1
  • Etapa 2
  • Etapa 3

Desenvolupament del pensament concret (EI3 – EP3)

En aquesta eatapa l’infant es troba en el primer estadi evolutiu, té una gran plasticitat; per això, les vivències i els estímuls que rebi influenciaran en la formació del seu caràcter i la seva personalitat. L’Escola hi juga un paper clau com a enllaç entre l’ambient familiar i la societat. És essencial crear un clima afectiu i emocional que promogui la confiança i l’autoconcepte, afavorint així el pas de l’egocentrisme cap al pensament en comunitat. Els objectius del Projecte pedagògic en aquesta etapa:

PENSAR
  • Desenvolupar el llenguatge i el procés de lectoescriptura
  • Impulsar l’hàbit d’observació i manipulació
  • Participar activament en el joc simbòlic, representatiu i didàctic
SENTIR
  • Identificar l’autoconeixement i l’autoconcepte
  • Descobrir i reconèixer les emocions
  • Establir hàbits que ajudin a adquirir seguretat i fomentin l’ordre i l’organització
  • Desenvolupar la creativitat en totes les seves expressions
ESTIMAR
  • Fomentar el pas del Jo al Nosaltres (pertinença a un color)
  • Adquirir estratègies i recursos de relació social
  • Participar de les primeres responsabilitats en l’organització social de l’escola

Desenvolupament del pensament abstracte (EP4 – ESO3)

En aquesta etapa els alumnes experimenten plenament el plaer per aprendre i consoliden les capacitats personals bàsiques i les habilitats socials. Aprenen a pensar, a raonar, a prendre decisions i consoliden l’autoconfiança a través d’experiències que promouen l’interès per la realitat social, natural i cultural del seu entorn, alhora que adquireixen responsabilitats de primer nivell en tasques organitzatives i en la formació del Consell de Govern, òrgan suprem de l’Escola. Els objectius del Projecte pedagògic en aquesta etapa són:

PENSAR
  • Estimular la capacitat de plantejar problemes, preguntes i estratègies de resolució
  • Consolidar l’hàbit d’observació i experimentació
  • Desenvolupar tècniques d’aprenentatge
  • Aplicar les habilitats de l’oratòria en les presentacions en públic
SENTIR
  • Promoure el desenvolupament de la llibertat personal
  • Descobrir les aptituds i dificultats pròpies
  • Consolidar hàbits saludables i ser bons referents per als més petits
  • Experimentar diferents formes d’expressió i creativitat artística (música, dansa, teatre, educació visual i plàstica…)
ESTIMAR
  • Portar a terme activitats de responsabilitat envers la comunitat educativa
  • Fomentar la participació en el treball cooperatiu, la resolució de conflictes o el compromís
  • Estimular l’interès per la realitat social, natural i cultural a través d’experiències properes i significatives

Orientació vocacional i professional  (ESO4 – BATX2)

  És l’etapa de consolidació de la personalitat, dels valors individuals i de grup, de les habilitats socials i dels hàbits de treball. Fomentant l’esperit crític i el compromís, els alumnes es posen en situacions en què han d’aprendre a prendre decisions que els afecten personalment o a la comunitat i a l’entorn social en el qual viuen. Es la culminació del procés integral de formació humana i acadèmica. A partir de l’acompanyament i un seguiment personalitzat, es fa un procés d’orientació a l’alumne per tal d’ajudar-lo a elaborar el seu propi projecte personal de vida a nivell professional. Els objectius del Projecte pedagògic en aquesta etapa són:

PENSAR
  • Consolidar el pensament abstracte
  • Perfeccionar les habilitats comunicatives per a raonar i expressar el pensament
  • Posar èmfasi en la Iniciativa personal
  • Promoure la gestió del seu propi aprenentatge
SENTIR
  • Consolidar el pensament abstracte
  • Perfeccionar les habilitats comunicatives per a raonar i expressar el pensament
  • Posar èmfasi en la Iniciativa personal
  • Promoure la gestió del seu propi aprenentatge
ESTIMAR
  • Prendre consciència dels valors individuals i col·lectius
  • Ser uns bons referents per a la resta d’alumnes de l’escola
  • Aprendre a conviure en la diversitat i exercir els seus drets i deures de manera responsable

Modalitats de Batxillerat

L’Escola ofereix les tres modalitats de Batxillerat reconegudes oficialment: Ciències i Tecnologia; Humanitats i Ciències Socials; Batxillerat Artístic. Així garantim que els alumnes puguin escollir la sortida professional que millor s’adapti a les seves preferències. L’itinerari personal el determina cada alumnes de manera flexible a partir d’una àmplia varietat de matèries optatives que s’adapten a la seva modalitat, interessos i aptituds.


Espai d’Art

Portfoli artístic Esplugues
Portfoli artístic Badalona

Des de les Escoles Garbí Pere Vergés i en col·laboració amb el MNAC, impulsem anualment un projecte del Batxillerat Artístic a partir del qual els alumnes aprenen, creen i experimenten al voltant d’un repte o situació social des d’una mirada estètica, filosòfica i artística.

Es fonamenta en tres idees:

  • Reflexionar (dialogar) amb el món des de les arts.
  • Enriquir els pensaments a través del diàleg amb les obres del MNAC, de referents artístics, culturals, teories del pensament i conductes de la societat a partir d’un procés de creació personal, transformador i amb voluntat de resoldre un repte social de l’actualitat.
  • Sentir-se involucrat i assumir el repte amb motivació, autonomia i responsabilitat.

A partir del plantejament educatiu de l’escola i dels referents artístics del MNAC, els alumnes poden iniciar el seu propi procés artístic i de creació amb voluntat de resoldre alguns dels reptes socials de l’actualitat. Els alumnes prenen consciència que a través d’un procés artístic poden contribuir en la construcció d’una societat millor.

  • La ciutat escola
    • Projecte
    • Metodologia
    • Les etapes
    • Plurilingüisme
    • Departament d’Orientació Pedagògica
    • Espai d’Art
    • La biblioteca
    • Revista Crònica
  • Les escoles
    • Garbí Pere Vergés Esplugues
    • Garbí Pere Vergés Badalona
  • Noticiari
  • Espai de coneixement
  • Garbí Obert
    • Garbi Obert Esplugues
    • Garbí Obert Badalona
    • Casal d’Estiu
    • Campus Esportiu Amposta
  • La Fundació
    • Història
    • Governança
    • L’equip
    • Transparència
    • On participem
  • Fundació Escoles Garbí
  • Carrer Diputació 37-39, local 3b
    08015 Barcelona
  • 933 021 527
  • Garbí Pere Vergés Esplugues
  • Carrer Sant Mateu, 34-38
    08950 Esplugues de Llobregat
  • 933 710 504
  • Garbí Pere Vergés Badalona
  • Av. Palmeres, 5. Urbanització Mas Ram
    08916 Badalona
  • 933 954 311
  • © 2022 - Fundació Escoles Garbí
  • Avis legal i Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Treballa amb nosaltres