Dona’m la paraula
L’aprenentatge de la llengua oral a l’escola
Els perquès del Projecte Pedagògic
Un nou espai al nostre web
Què és això del pensament computacional?
Resoldre creativament els problemes i, a més a més, entendre la tecnologia per poder-la fer servir amb el màxim partit possible són necessitats i deures de l’escola del segle XXI.
Programes de compromís social
Un aprenentatge pràctic del sentit de la responsabilitat a través de la convivència i la cooperació, amb la finalitat de millorar individualment i col•lectivament.
Les Arts per educar
Amb una educació artística competent i sòlida els alumnes milloren en moltes capacitats específiques més enllà de l’habilitat per dibuixar o pintar.
La gramàtica en ensenyaments competencials
En el procés de reflexió sobre els aprenentatges competencials cal replantejar-se el paper que la reflexió gramatical ocupa dins de l’aprenentatge de les llengües a l’escola.
Drogues, sexe i... xarxes socials: A l’escola també se’n parla
Les escoles Garbí Pere Vergés disposen d’un Servei de Prevenció de Conductes de Risc que parla dels temes que preocupen els adolescents
Neuro-educació física: el nostre cervell necessita moviment físic!
En el darrer segle la societat ha canviat molt i això inicia un dels debats més actuals en el camp de la neuroeducació: Tots nosaltres som conscients dels efectes d’aquest canvi?
El pensament matemàtic ha de servir per resoldre problemes de la vida quotidiana
El nostre model d’aprenentatge de la competència matemàtica vetlla per la motivació dels alumnes, per la seva autoestima a l’hora d’enfrontar-se als aprenentatges i respecta els seus ritmes individuals.
El pensament crític com a eina per entendre el món
Tot comença quan, davant l'allau de fets i informacions sobre allò que s'està esdevenint, els nostres alumnes ens demanen que en parlem a l'aula.
La transmissió del coneixement i l’esperit crític: de la tradició oral a les xarxes socials
Vivim en una societat que canvia i evoluciona de manera accelerada. Estem envoltats d’informació i, per primer cop al llarg de tota la història, podem accedir-hi en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu mòbil. Davant d’aquest nou paradigma cal que l’escola fomenti l’esperit crític i l’interès per aprendre a aprendre.
Una escola plurilingüe per participar en la societat plural i diversa del segle XXI
En un món cada vegada més divers, canviant i connectat, formar parlants plurilingües capaços d’expressar-se en diferents llengües en contextos comunicatius acadèmics, personals i professionals és un objectiu clau.