Informació general
Modalitat: Autoformació en línia
Durada: 30 hores
Model d’aprenentatge: Tutoritzat per especialistes docents
Destinataris: Estudiants i professionals de l’educació
La programació de les unitats didàctiques sintetitza tot allò que farem per tal que cada infant i jove desenvolupi les competències proposades als objectius d’aprenentatge marcats prèviament.
En aquest curs en parlarem del tema, aprenent a analitzar com fer una programació d’aula i identificar-ne els components (els continguts d’aprenentatge i la seva priorització), prenent com a punt de partida el definit en les finalitats educatives de la nostra escola.
La metodologia del curs es basa en:
- El treball amb el material del curs a la plataforma Moodle, amb la lectura i resolució de diversos tipus d’activitats de reflexió.
- L’activitat de síntesi: reflexió i aplicació del que s’ha après en la revisió d’una proposta pròpia per a l’aula.
- Altres activitats: Mapes conceptuals interactius (autoformatiu).
Objectius
- Identificar els components de la competència i discriminar-los en funció de si són fets, conceptes, procediments i actituds.
- Valorar el paper dels continguts d’aprenentatge de les diferents àrees com un mitjà per al desenvolupament de les competències, establint la seva priorització per a l’assoliment de les finalitats educatives de l’escola.
- Identificar els indicadors d’avaluació dels objectius educatius i establir-ne el grau d’importància relativa en l’assoliment de les competències descrites en cada objectiu.
- Distingir les diferents fases de tota seqüència didàctica i conèixer les condicions psicopedagògiques que han de complir per assegurar els aprenentatges significatius dels alumnes.
- Identificar i analitzar el paper de les variables metodològiques que defineixen les pràctiques educatives i com interfereixen en el procés d’ensenyament-aprenentatge (relacions interactives, organització social de l’aula, avaluació, etc.).
Continguts
- Els objectius d’aprenentatge.
- Competències i components competencials.
- Els continguts d’aprenentatge i la seva priorització.
- Els indicadors d’avaluació i la seva rellevància.
- Fases de la seqüència didàctica i les condicions psicopedagògiques de cada fase.
- Les variables metodològiques que caracteritzen i permeten descriure les activitats d’ensenyament aprenentatge.
Certificació
El curs es pot iniciar i acabar en qualsevol moment, però per rebre el certificat ha de ser completat abans del tancament de la convocatòria, el 21 de juliol de 2023.
Per a més informació, posa’t en contacte amb la Secretaria Tècnica de les nostres escoles a través del correu