Fa onze anys que vam introduir a l’escola el Pla TAC, amb la introducció de la compra de dispositius digitals per part dels alumnes i l’elaboració dels materials didàctics per part dels mestres i professors. Després d’aquests cursos, s’han produït canvis tecnològics: algunes tecnologies digitals han aparegut i d’altres que han quedat enrere. Les eines digitals permeten no sols tenir l’alumnat com a receptors d’aprenentatge sinó incrementar les possibilitats creatives. Per tant, les tecnologies digitals poden tenir un impacte favorable en l’aprenentatge dels alumnes si s’utilitzen de manera adequada, amb objectius clars i definits. A més a més, han aparegut estudis que expliquen les implicacions i els riscos del temps d’exposició a les pantalles i d’addició als dispositius dels infants.
Definir clarament quina estratègia vol seguir un centre vers aquestes tecnologies digitals, l’ajudarà a treure’n el màxim profit educatiu. Ha arribat el moment de fer-ne un replantejament.
L’estratègia digital de centre (EDC) de l’Escola Garbí Pere Vergés, després de fer una diagnosi i un anàlisi de la situació actual, definim les línies d’actuació que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin els objectius relacionats amb la competència digital. També definim les estratègies, les actuacions i els indicadors per fer-ne seguiment i avaluació.