Informació general
Modalitat: Autoformació en línia
Durada: 15 hores
Model d’aprenentatge: Tutoritzat per especialistes docents
Destinataris: Estudiants i professionals de l’educació
Per poder determinar de manera fonamentada les característiques de qualsevol proposta educativa, cal fer ús dels referents bàsics de la pràctica educativa: definir la funció social de l’escola, establir les finalitats educatives dirigides al desenvolupament de competències per a la vida i, finalment, les evidències científiques sobre com les persones aprenen.
En aquest curs recollim el coneixement de com es produeix l’aprenentatge i de com aquest coneixement ens permet analitzar i millorar la pràctica educativa.
La metodologia del curs es basa en:
- El treball amb el material del curs a la plataforma Moodle, amb la lectura i resolució de diversos tipus d’activitats de reflexió.
- L’activitat de síntesi: reflexió i aplicació del que s’ha après en la revisió d’una proposta pròpia per a l’aula.
- Altres activitats: Mapes conceptuals interactius (autoformatiu).
Objectius
- Concebre l’aprenentatge de les competències com un aprenentatge significatiu enfront de l’aprenentatge mecànic i analitzar les implicacions per a la pràctica educativa.
- Analitzar els processos educatius a partir dels principis psicopedagògics que es poden extreure de les evidències científiques i extreure conclusions sobre la necessitat de personalitzar l’aprenentatge.
- Entendre l’aprenentatge com una revisió de les estructures cognitives a partir d’establiments de vincles substantius i no arbitraris entre els coneixements previs i els nous continguts d’aprenentatge.
- Identificar la importància d’adequar l’aprenentatge a les capacitats i nivell de desenvolupament cognitiu de cada alumne i establir els criteris per determinar els reptes i les ajudes educatives a les característiques i nivell de cada alumne.
Continguts
- Aprenentatge mecànic i aprenentatge significatiu: implicacions de l’aprenentatge competencial.
- Principis psicopedagògics i personalització de l’aprenentatge.
- Estructura cognitiva: context emocional, cultural cognitiu (coneixements previs) i significativitat dels nous aprenentatges
- Nivell de desenvolupament cognitiu, etapes maduratives: ajuda contingent, reptes i retroalimentació.
- L’aprenentatge segons la tipologia dels diferents components competencials (fets, conceptes, procediments, actituds).
Certificació
El curs es pot iniciar i acabar en qualsevol moment, però per rebre el certificat ha de ser completat abans del tancament de la convocatòria, el 21 de juliol de 2023.
Per a més informació, posa’t en contacte amb la Secretaria Tècnica de les nostres escoles a través del correu