La metodologia d’ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres a l’escola parteix dels principis de
l’enfocament comunicatiu i plurilingüe.
Les llengües estrangeres a l’escola
La llengua estrangera principal que estudien els nostres alumnes és l’anglès. L’aprenentatge es realitza per una doble via: classes amb grups reduïts, que combinen l’aprenentatge basat en projectes amb un temps de dedicació a la sistematització dels aprenentatges lèxics i gramaticals, i el mètode CLIL (Content and Language Integrated Learning) que introdueix l’anglès en l’ensenyament d’alguns continguts curriculars de les altres àrees i promou un aprenentatge significatiu de l’anglès.
A més, som certificadors de Cambridge English Language Assessment.
La segona llengua que oferim és el francès a partir de primer d’ESO. Amb una metodologia d’aprenentatge activa i la creació de grups petits, oferim als alumnes la possibilitat d’avançar progressivament en l’aprenentatge de la llengua francesa. A més, l’escola realitza intercanvis amb escoles franceses que són una experiència única per practicar la llengua en un context real.
L’escola ofereix també la possibilitat de cursar el Diploma Dual que ofereix l’oportunitat d’obtenir simultàniament, a més del Batxillerat reglat a Catalunya, la titulació nord-americana de High School.
El Diploma Dual
El Diploma Dual ofereix l’oportunitat d’obtenir simultàniament, a més del Batxillerat reglat a Catalunya, la titulació nord-americana de High School. Aquest programa es realitza on-line i ofereix als alumnes una immersió lingüística que els permet acabar amb nivell d’Advanced i, sobretot, els dona una gran seguretat en l’ús de la llengua anglesa en diferents contextos i situacions.
Amb la voluntat d’aprofundir la competència comunicativa en llengua anglesa i amb l’objectiu de potenciar l’autonomia d’aprenentatge, a les Escoles implementem des del curs 2019-2020, el programa de doble titulació de Batxillerat espanyol i nord-americà per a alumnes a partir de 2nESO.
Gràcies al conveni signat amb Academica Corporation, la principal institució de gestió educativa dels Estats Units i líder en educació virtual, els nostres alumnes de 2n, 3r, 4t d’ESO i 1r de Batxillerat poden estar matriculats a l’escola i simultàniament a un High School als EUA, cursant ambdós estudis alhora i obtenint els dos certificats en acabar el 2n de Batxillerat.
Erasmus+
Entre 2016 i 2020, l’Escola ha estat una de les institucions de Catalunya amb més participació en el programa europeu Erasmus+, que ha promogut la cooperació entre institucions educatives i entitats públiques per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques. La implicació en aquest període s’ha basat en la participació en projectes d’intercanvis lingüístics i activitats de networking amb altres centres i institucions europees.
L’abril de 2021 l’Escola va renovar el seu compromís en aquest àmbit mitjançant la seva acreditació com a centre Erasmus+ per la Unió Europea, un reconeixement que només han obtingut 40 centres de Catalunya. L’acreditació com a escola Erasmus+ suposa reforçar la dimensió europea del model d’ensenyament-aprenentatge de l’Escola, així com la possibilitat d’accedir a nous fons de finançament per a la participació en nous projectes i mobilitats.
Llista de programes Erasmus +
SEPIE
Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE). Adscrit al Ministeri d’universitats, actua com Agència Nacional per a la gestió, difusió i promoció del programa Erasmus+ de la Unió Europea en l’àmbit de l’Educació i la Formació.
Culture and History of Cacao 2019-2021
Països participants: Bèlgica, Hongria, Itàlia i Portugal.
Tema: El cacao i la xocolat com a eix transversal permetrà als nois i noies a prendre consciència de la història, passat, present i futur, i els descobriments d’altres països, tot fent una mirada a un futur per a unasocietat més sostenible.
Europe: Old Roots, New Stories. 2018-2020
Països participants: Alemanya, Itàlia i Hongria.
Tema: Anàlisi de les arrels europees que tots els països participants. Estudi de les similituds i diferències. Sentit d’identitat i pertinença a Europa. Que els alumnes prenguin consciència de la trajectòria dels diferents països per la construcció de l’Europa actual.
Learn 4 Health. 2017-2019
Projecte liderat per la Universitat Aalborg de Dinamarca amb escoles participants de diferents països: Dinamarca, Holanda, Anglaterra, Eslovènia, juntament amb entitats públiques i/o privades de l’entorn de la salut, i universitats d’aquests països. Les Escoles Garbí Pere Vergés hi participem en col·laboració amb la UOC.
El projecte es centra en les polítiques de salut i nutrició, així com la importància d’innovar el currículum tot introduint-hi aquests temes per conscienciar els nens i joves des de les escoles.
Es pretén crear recursos i metodologies que es duen a terme a nivell local per promocionar-ho a nivell global, tot formant un grup d’experts des de les diferents institucions que hi participen.
El que s’està fent és compartir experiències i posar-les a la pràctica als diferents països a través de les escoles. I alhora les entitats de cada país fan l’anàlisi i donen suport a les mateixes per fer-ho arribar a les institucions educatives corresponents.
I Love Reading 2017-2019
Països participants: Turquia, Polònia, Anglaterra i Itàlia.
Tema: Motivar la lectura entre els joves i els diferents gèneres literaris a través dels diferents països, tot coneixent autors i obres representatives dels mateixos.
Tracing Our European Spirit 2017-2019
Països participants: Xipre, Grècia, Polònia, Àustria i Romania.
Tema: Estudiar i viure la cultura, arquitectura i tradicions europees de cada un dels països participants, tot analitzant les traces històriques presents a les ciutats que visitem.
Community Services 2017-2019
Països participants: Turquia, Hongria, Portugal i Bèlgica.
Tema: Potenciar el voluntariat que es duu a terme des de les Escoles i motivar als alumnes a continuar amb el voluntariat un cop hagin marxat de les escoles a través dels European Solidarity Corps. A banda, l’objectiu és que les diferents escoles participants formin part del ESC i s’acreditin com a entitats emissores i receptores de voluntaris europeus.
Your Choice, Your Life 2017-2019. Badalona & Esplugues
Països participants: Turquia, Romania i Polònia..
Tema: Prendre consciència de l’abandonament escolar que hi ha a cada país, i fer intercanvi d’experiències per poder millorar estratègies i evitar l’abandonament. Es treballa en base a les intel·ligències múltiples.
Migration: 2016-2018
Països participants: Alemanya, Itàlia, Hongria i Holanda. Alemanya era el coordinador del projecte.
Tema: Estudi de les onades migratòries, tipus de migració, establir contacte amb immigrants i emigrants dels diferents països, les condicions en les quals viuen i la seva trajectòria. Reflexionar sobre el que s’està fent en les polítiques de migració als diferents països