Per a adquirir una comprensió més global i profunda de la realitat i amb l’objectiu que els alumnes siguin competents en una societat diversa i canviant, a l’escola treballem per projectes, una metodologia que ens permet apropar la societat al nostre entorn més proper i evitar l’aprenentatge de continguts de forma aïllada. Fomentem així els valors del treball en equip, l’autonomia, les habilitats socials, la motivació, la confiança i l’autoestima.
El mètode científic
Tots els projectes es treballen mitjançant el mètode científic. A partir d’una situació concreta de la realitat plantegem un repte als alumnes, aleshores ells formulen i contrasten hipòtesis, fan recerca sobre el tema i finalment n’extreuen conclusions i creen un producte final que presenten a professors i companys.
Els temps de treball
El repte plantejat es resol mitjançant el Projecte Integrat que contempla dos espais diferenciats: Treball Global (TG) i Treball Específic (TE). Durant el temps de TG els alumnes treballen el pensament complex interrelacionant els continguts de les diferents àrees i també les habilitats socials. En el temps de TE s’aprofundeix en els continguts específics de manera descontextualitzada, se sistematitzen i se n’assegura l’aprenentatge per tal que els puguin aplicar en qualsevol situació de la realitat. Al llarg de totes les etapes educatives, el conjunt de projectes inclou tots els continguts del currículum establert.
El paper del mestre
Els mestres són referents dins la comunitat educativa. Mitjançant l’acompanyament personalitzat dels alumnes i l’acció tutorial, dissenyen espais d’aprenentatge, els orienten i prescriuen itineraris. Garanteixen el procés d’aprenentatge a través d’una avaluació continuada i formativa, sempre tenint en compte les seves característiques, aptituds, habilitats i interessos.