Personalització de l’aprenentatge
Ajudem a cadascun dels nostres alumnes a trobar el seu camí, a construir el seu projecte de vida en un món canviant i a fer la seva aportació a la societat amb esperit crític i compromís. Ajudar a cadascun dels nostres alumnes vol dir que posem l’alumne al centre de la nostra activitat durant 15 anys (des dels 3 fins als 18 anys d’edat) i li proporcionem una atenció personalitzada perquè pugui trobar i recórrer seu propi camí amb el nostre acompanyament. Formar persones significa acompanyar-les en el seu creixement personal, orientar-les i oferir eines i coneixements per a afrontar cada repte que els plantegi la vida.
El treball per projectes
Per a adquirir una comprensió més global i profunda de la realitat i amb l’objectiu que els alumnes siguin competents en una societat diversa i canviant, a l’escola treballem per projectes, una metodologia que ens permet apropar la societat al nostre entorn més proper i evitar l’aprenentatge de continguts de forma aïllada. Fomentem així els valors del treball en equip, l’autonomia, les habilitats socials, la motivació, la confiança i l’autoestima.
Les finalitats educatives de Garbí Pere Vergés
Les finalitats educatives de Garbí Pere Vergés s’agrupen en els tres valors clau del nostre model pedagògic: PENSAR, SENTIR I ESTIMAR. Els nostres alumnes han d’esdevenir ciutadans competents, conscients del medi que els envolta, que sàpiguen valorar la bellesa i interactuar amb respecte amb la societat i l’entorn.
PENSAR
Impulsar l’interès per aprendre. Formar l’esperit crític i autocrític. Orientar en la tria i presa de decisions.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
Resoldre situacions comunicatives de manera autònoma, amb adequació, coherència i cohesió, mitjançant un bon domini de la comprensió i de l’expressió oral, escrita i audiovisual, en diferents llengües.
COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE Optimitzar l’ús de diferents recursos per informar-se, aprendre, comunicar-se i resoldre situacions reals de manera eficient.
COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL
Prendre decisions fonamentades i assumir responsabilitats amb reflexió, creativitat, emprenedoria i confiança.
COMPETÈNCIA CIENTÍFICA I MATEMÀTICA Resoldre problemes quotidians utilitzant el raonament, seguint el mètode científic i l’ús dels instruments i de les estratègies més eficients.
SENTIR
Generar la il·lusió de viure l’escola i la societat. Ajudar a desvetllar els sentiments.
COMPETÈNCIA ESTÈTICA
Entendre l’art com a mitjà de comunicació universal per a construir un ideal de bellesa personal.
COMPETÈNCIA DE SALUT I BENESTAR
Tenir un comportament personal i social equilibrat amb uns hàbits saludables, valorant l’activitat física i esportiva, el coneixement i l’acceptació del funcionament del propi cos i dels altres, sempre respectant-ne les diferències.
ESTIMAR
Impulsar l’acció cooperadora, promoure el treball en equip, valorar el respecte a l’entorn natural i humà.
COMPETÈNCIA CIUTADANA
Actuar com a ciutadans responsables, lliures i crítics, exercint els seus drets i deures, sempre potenciant el diàleg i la mediació en la resolució de conflictes.
COMPETÈNCIA DE RESPECTE I ESTIMA
Actuar amb respecte i estima cap a les persones i els espais compartits, emprant les bones maneres en les relacions socials i valorant la bellesa i harmonia dels espais.
COMPETÈNCIA PER A LA CONVIVÈNCIA I EL COMPROMÍS
Prendre compromisos responsables per a una convivència harmoniosa, interactuant en diferents contextos socials i culturals, bo i reforçant el sentiment de pertinença al país.
COMPETÈNCIA DE RESPECTE I SOLIDARITAT
Prendre decisions compromeses amb el món que l’envolta i actuar amb respecte i solidaritat.
El mètode científic
Tots els projectes es treballen mitjançant el mètode científic. A partir d’una situació concreta de la realitat plantegem un repte als alumnes, aleshores ells formulen i contrasten hipòtesis, fan recerca sobre el tema i finalment n’extreuen conclusions i creen un producte final que presenten a professors i companys.
Els temps de treball
El repte plantejat es resol mitjançant el Projecte Integrat que contempla dos espais diferenciats: Treball Global (TG) i Treball Específic (TE). Durant el temps de TG els alumnes treballen el pensament complex interrelacionant els continguts de les diferents àrees i també les habilitats socials. En el temps de TE s’aprofundeix en els continguts específics de manera descontextualitzada, se sistematitzen i se n’assegura l’aprenentatge per tal que els puguin aplicar en qualsevol situació de la realitat. Al llarg de totes les etapes educatives, el conjunt de projectes inclou tots els continguts del currículum establert.
El paper del mestre
Els mestres són referents dins la comunitat educativa. Mitjançant l’acompanyament personalitzat dels alumnes i l’acció tutorial, dissenyen espais d’aprenentatge, els orienten i prescriuen itineraris. Garanteixen el procés d’aprenentatge a través d’una avaluació continuada i formativa, sempre tenint en compte les seves característiques, aptituds, habilitats i interessos.