Una setmana per repensar, compartir i créixer com a educadors
Torna l’Escola d’Estiu de Garbí Pere Vergés! Del dimarts 1 al dilluns 7 de juliol, us convidem a una setmana intensa i enriquidora de formació, pensada especialment per als docents que volen transformar la seva pràctica i seguir avançant.
Hem preparat tallers i xerrades dinàmiques i participatives, basades en les necessitats reals detectades al nostre dia a dia a les aules. Tractarem temes que ens toquen de prop:
- El benestar emocional davant del conflicte i la comunicación no violenta
- La salut mental a l’escola
- El pensament crític a totes les etapes
No és només una formació, és una experiència col·lectiva. L’Escola d’Estiu és un espai per compartir, reflexionar i construir xarxa entre tots nosaltres. És una oportunitat per crear vincles, intercanviar mirades i nodrir-nos mútuament.
Si t’apassiona l’educació i vols continuar millorant, aquesta setmana és per a tu.
Consulta aquí l’horari complet de tallers i xerrades:

Conferència inaugural
Doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació i Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona, és professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB. La seva trajectòria se centra en la humanització de l’educació, amb especial èmfasi en la resiliència, la neuroeducació i el compromís educatiu. Ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat acadèmica, i actualment és codirectora de l’Anuari 360 de la Fundació Jaume Bofill.
Ha estat vicedegana de doctorat, delegada del rector per a les relacions Universitat-Societat i coordinadora de la Universitat de l’Experiència. Amb una llarga trajectòria també a la Universitat Ramon Llull i com a consultora a la UOC, forma part de diversos grups de recerca i innovació educativa (GR-EMA i INDAGA’T). És primera presidenta d’AIRE, associació per a la investigació en resiliència, i col·labora activament amb diverses publicacions acadèmiques com a editora i membre de consells de redacció.

Tallers
La comunicació en el conflicte
Dimarts 1 de juliol d’11:00h a 14:00h
Dimecres 2 de juliol de 8:30h a 10:30h i d’11:00h a 14:00h
Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues
Impartit per Mireia Cabero, directora de Cultura Emocional Pública i coordinadora del projecte Escoles pel Benestar.
Descripció
En l’etapa escolar, l’infant comença a construir la persona que podrà arribar a ser. Ho fa en col·lectivitat i comunitat, on el conflicte és part rellevant i potenciadora de l’aprendre a ser i l’aprendre a conviure.
Essent així, i en el context social actual, les escoles i els equips educatius s’erigeixen com la millor oportunitat per educar en el benestar, la convivència i la pau.
A l’Escola d’estiu 2024, l’Escola Garbí Pere Vergés va treballar l’acció formativa “Ser, estar i fer positivament en els conflictes”. Enguany, a l’Escola d’estiu 2025, complementarem aquesta píndola formativa aprofundint en el paradigma de la Comunicació No Violenta (CNV).
La CNV és una manera de comunicar-nos que ens permet establir una connexió empàticaamb nosaltres mateixos i amb l’altre; i té per objectiu establir relacions honestes i empàtiques, afavoridores de la col·laboració necessària per poder mirar de satisfer les necessitats de tots i totes.
Objectius
- Desenvolupar coneixement cognitiu i pràctic de la Comunicació No Violenta, la gestió emocional i l’autocura.
- Entrenar estratègies de Comunicació No Violenta, de gestió emocional i d’autocura per desenvolupar habilitat en l’equip docent.
- Prendre consciència del propi estil relacional i d’abordament del conflicte.
- Gaudir del procés de treball conjunt.
Continguts
- Sessió 1. La profunditat del conflicte: sentit, necessitats i emocions. 5 rutines emocionals davant del conflicte Agenda de creixement personal i col·lectiu
- Sessió 2. La comunicació en el conflicte: La Comunicació No Violenta. Paradigma humà en què es fonamenta 10 Principis: 6 Actituds 4 accions
- Agenda de creixement personal i col·lectiu
Metodologia
Parteix de generar experiències de joc, de reflexió i experiències-repte (casos pràctics) i de l’anàlisi d’aquestes experiències per construir conjuntament coneixement i concloure finalment conceptes teòrics, models de referència i eines i bons hàbits emocionals per a la gestió positiva del conflicte. És una metodologia que, de manera respectuosa i preservant la intimitat, treballa la profunditat humana.
El repte del pensament crític a totes les etapes i les solucions creatives per transformar les aules
Divendres, 4 de juliol de 8:30h a 10:30h i d’11:00h a 12:30h
Escola Garbí Pere Vergés de Badalona
Impartit per Isidora Sáez Rosenkranz: és professora del departament de Didàctiques Aplicades de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, investigadora del grup de Recerca Consolidat DHiGeCs-COM, de la mateixa universitat i co coordinadora del grup d’innovació consolidat DHIGECS. Ha estat professora d’Història, Geografia i Ciències Socials en educació primària i secundària. Ha participat en projectes de recerca i experiències innovadores sobre l’ensenyament de la història. Recentment ha estat guardonada amb el premi Antoni Caparros de transferència científica de la Fundació Bosch i Gimpera.
I Elvira Barriga Ubed: és professora del departament de Didàctiques Aplicades de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, investigadora del grup de Recerca Consolidat DHiGeCs-COM, de la mateixa universitat i co-coordinadora del grup d’innovació consolidat DHIGECS. En els últims anys ha estat formadora en temàtiques relacionades amb la participació política juvenil, la perspectiva de gènere i la identitat cultural.
Descripció
El desenvolupament del pensament crític i científic-social és una competència clau en l’educació del segle XXI. En un context marcat per la complexitat social, la sobreinformació i els reptes globals, com el canvi climàtic, les desigualtats o la desinformació, és fonamental que l’alumnat adquireixi eines per analitzar la realitat amb rigor, esperit crític i compromís. Aquest curs respon a la necessitat de dotar el professorat de coneixements, estratègies i recursos per afavorir aquest tipus de pensament des de les primeres etapes educatives.
El currículum educatiu actual, així com marcs normatius i directrius internacionals (com les recomanacions de la UNESCO o els Objectius de Desenvolupament Sostenible), estableixen com a prioritat la formació d’una ciutadania crítica, reflexiva i activa. En aquest sentit, el pensament científic-social —entès com la capacitat d’aplicar la raó, l’observació, l’anàlisi i el contrast d’informació per comprendre els fenòmens socials— esdevé una eina fonamental per abordar els continguts curriculars des d’una perspectiva interdisciplinària i significativa.
Objectius
- Adquirir eines per desenvolupar, conjuntament amb l’alumnat, el pensament crític a través del coneixement científic del mon social.
Continguts
- Pensament crític: característics, tipus, i desenvolupament al llarg de les etapes educatives.
- Pensament científic-social i la seva relació amb el pensament crític a les aules d’educació reglada.
- El pensament crític i científic social al currículum actual, a les directrius internacionals i a altres marcs normatius.
- Eines pràctiques per desenvolupar el pensament crític a través del coneixement de lo mon social: pistes i pautes.
Metodologia
Es proposa emparar una metodologia activa, amb sessions que prioritzen el treball pràctic i aplicat. Tot i així es desenvoluparà una primera part de caire teòric on es treballaran els conceptes centrals i, una segona part, de taller on per nivells es pugin aplicar els continguts i principis treballats a la primera part.
Salut mental a les escoles: eines i estratègies
Dijous, 3 de juliol d’8:30h a 10:30h i d’11:00h a 14:00h
En línia
Impartit per professionals de salut mental de diferents organitzacions.
Descripció
Hem notat l’increment de problemes de salut mental entre el nostre alumnat. Com podem acompanyar aquests problemes? Quins són els factors de risc i de protecció? I els senyals d’alarma? Aquest taller pretén incloure els àmbits del benestar emocional i la salut mental com un aspecte important a tenir en compte en l’entorn educatiu, i pensar en els aspectes que cal tenir presents en el treball amb l’alumnat més vulnerable i/o amb problemes de salut mental per poder desenvolupar una bona tasca educativa.
Objectius
- Aportar elements i informació que ajudin a entendre la problemàtica de la salut mental i dels trastorns mentals i contextualitzar-la en el nostre entorn.
- Reflexionar sobre l’educació i l’escola com a espais d’acollida i aprenentatge i la seva funció en relació amb la promoció de la salut mental.
- Informar sobre les diverses problemàtiques amb relació a la salut mental i trastorns mentals, com fer un treball educatiu i estratègies d’intervenció amb l’alumat més vulnerable.
Continguts
- Salut mental, malestar i trastorn mental
- Factors de risc i protecció. Senyals d’alarma
- L’escola com a entorn promotor de salut mental
- Condicions i criteris per a la implementació de bones pràctiques educatives afavoridores de salut mental
- Estratègies de treball: vinculació i conversa, normativa, gestió de conflictes i de l’aula…
- Estratègies per intervenir i acompanyar l’alumnat amb problemes de salut mental i /o trastorns mentals.
Metodologia
Es desenvoluparà una primera part de caire teòric on es treballaran els conceptes centrals i, una segona part, de taller es pugin aplicar els continguts i principis treballats a la primera part a partir de casos.
Conferència de cloenda
Llicenciat en Història Contemporània per la Universitat Autònoma de Barcelona, amb formació complementària en gestió i innovació a ESADE, la Haas School of Business (UC Berkeley) i IESE. És consultor, professor i escriptor especialitzat en estratègia, innovació i transformació d’organitzacions, i centra la seva trajectòria a ajudar empreses i institucions a adaptar-se als canvis amb visió humanista.
Fundador i president de Lead to Change, consultora amb presència a Barcelona, Boston i Santiago de Xile, ha treballat amb empreses, universitats i administracions d’arreu, impulsant processos d’innovació i lideratge. Ha estat també director general del consorci Localret i cap de gabinet del rector de la UPC. Actualment és professor de la UPF Barcelona School of Management, on imparteix estratègia i lideratge.
Presideix la Barcelona Drucker Society, que promou un management amb propòsit i centrat en les persones. Col·labora amb diversos consells assessors i participa en projectes emprenedors com Worldcoo i 8Wires.
Amb una visió clara i compromesa, aposta per una manera de gestionar i innovar que connecti amb els valors, el sentit i l’impacte real de les organitzacions en la societat.


Garbí Pere Vergés Esplugues
Dies de la formació presencial
- Dimarts i dimecres
Adreça
Contacte

Garbí Pere Vergés Badalona
Dies de la formació presencial
- Divendres
Adreça
Contacte