Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Viatge a Roma

Els alumnes de la promoció Ichnos de 2n de batxillerat d’Esplugues hem anat a Roma de l’11 al 15 de febrer. Hem fet el tancament de promoció gaudint d’un viatge que tots recordarem.

Dia 1 – Diumenge 11 de febrer

A les 5:10 vam quedar tots a l’aeroport, ja que a les 7:00 aproximadament sortia l’avió. Al pujar ens vam asseure tots en els llocs assignats i en poc ens vam enlairar. En aterrar vam anar a buscar les maletes facturades i vam sortir a buscar els dos autocars que ens portarien a l’hotel. Vam arribar-hi, vam deixar les maletes i vam tornar a pujar a l’autocar, que ens va portar fins a les Catacumbes de Sant Sebastià, on vam fer una visita guiada per dins.

En acabar, l’autocar ens va deixar al Coliseu i vam dinar tots per allà. Vam tenir lliure fins a les 17:30h que vam quedar en el Panteó per fer una visita lliure per dins amb una explicació prèvia per part dels professors que ens acompanyaven.

Seguidament, vam tornar caminant tots junts cap a l’hotel i vam tenir una estona per distribuir les habitacions i dutxar-nos abans d’anar a sopar a les 21:00 a un restaurant que estava a 10 minuts caminant. Un cop acabat el sopar, vam poder gaudir d’una estona junt parlant abans d’anar a dormir.

Dia 2 – Dilluns 12 de febrer

Després d’un primer dia molt intens, en el nostre segon dia a Roma, les activitats previstes eren visitar una gran part dels monuments més emblemàtics de la ciutat: el Coliseu, el Palatí i el Fòrum. Abans d’arribar al centre, vam passar caminant per l’església de San Pietro in Vincoli, on vam poder veure una de les escultures més conegudes i complexes de Miquel Àngel, el Moisès.

Després, ja vam arribar al primer de tots els grans monuments que vam visitar, el gran Coliseu romà. Ja havíem passat pel seu davant, però en entrar ens va sobtar encara més la seva immensitat i conservació tenint en compte la gran estructura i antiguitat del coliseu.

Seguidament vam visitar el Fòrum romà. Allà vam poder trobar diverses restes de l’època, no tan ben conservades com ara el coliseu, però que amb una mica d’imaginació i l’explicació dels nostres professors et podies trobar immers en la societat d’aquell moment.

Finalment, per acabar la visita conjunta, vam pujar al Palatí, on vam poder veure unes vistes panoràmiques de la ciutat i conèixer la història de la creació de Roma des del seu lloc d’origen segons la llegenda.

A la tarda, vam fer una gimcana que ens portaria per diversos llocs característics de la ciutat com ara la Fontana di Trevi, l’estàtua de la lloba Luperca i plaça Espanya, entre d’altres.

Dia 3 – Dimarts 13 de febrer

En el nostre tercer dia a Roma, l’objectiu era visitar les Termes de Caracalla. De camí cap allà, vam poder comprovar que cada pas a Roma és conèixer art i vam passar per un parell d’esglésies com Santa Maria de la Victòria, on vam veure l’estàtua de l’Èxtasi de Santa Teresa de Bernini; una obra on es podia veure reflectida perfectament la tècnica del Barroc amb uns detalls impressionants. També vam visitar Santa Maria la Maggiore, l’església més gran que havíem visitat fins al moment, amb una gran quantitat de detalls al seu sostre, i diverses sales on, en algunes d’elles, s’estava celebrant missa o un acte de culte.

A mig matí vam arribar a les Termes de Caracalla, unes de les més grans de l’època. Allà, els nostres professors ens van explicar la seva funcionalitat en el passat i el seu estat actual. Vam poder passejar pel recinte, imaginant-nos les diferents àrees que la componien quan estava activa.

La resta del dia va ser semblant a la de dilluns, ja que fèiem una altra gimcana per acabar de conèixer cada racó de la ciutat. Vam passar per diferents llocs com ara la Piazza Navona, Piazza Barbarie, l’arc de Constantí, els Jardins de Vila Borguesse i el Campidoglio, entre d’altres.

Dia 4 – Dimecres 14 de febrer

A primera hora del matí tot el curs ens vam dirigir cap a l’Ara Pacis, on ens vam dividir en quatre grups per visitar-lo. Aquest monument era l’altar d’August on se sacrificaven animals per als déus.

Més tard ens van deixar lliures per dinar d’hora, ja que havíem de visitar a temps el Vaticà, on hi ha les pintures i escultures més importants com la Capella Sixtina o el Laocoonte i els seus fills. En acabar la visita al museu ens vam dirigir cap a la Basílica de Sant Pere, la qual ens va semblar el millor monument que vam visitar a Roma.

Finalment, en la mateixa capella vam veure les tombes dels anteriors Papes que hi ha hagut en la història. Més tard ja vam anar cap a l’hotel i a sopar.

Dia 5 – Dijous 15 de febrer

El dijous era el cinquè i darrer dia que passàvem a Roma, que procedia un dia espectacular al Vaticà on van destacar la visita a la Capella Sixtina i la Basílica de Sant Pere. Sent el darrer dia i havent de ser a l’aeroport a les 16:00, va haver-hi espai per fer molt poca cosa, sobretot considerant que havíem d’endreçar tot i desallotjar l’hotel.

Durant el matí vam fer un darrer passeig per lliure a les nostres parts preferides de la ciutat i vam fer les compres de “souvenirs” d’últim moment, que a la majoria, immersos en el viatge, ens havia passat per alt.

Abans d’anar a l’aeroport, vam dinar també per lliure i vam reunir-nos tots a les 14:30 a l’hotel per agafar un autocar que ens hi portaria. Vam arribar-hi quasi una hora abans que ens obrissin el “check-in” a causa del temps límit dels autocars, vam tenir temps a descansar i mentalitzar-nos, sobretot aquells que estaven nerviosos pel vol.

Un cop passat el “check-in” de l’aeroport, poca cosa quedava fer excepte comprar els darrers regals (sense IVA) per portar a casa, en particulars aquells que fossin líquids, que només es poden comprar passat duanes, fins que toqués embarcar. El vol va arribar amb força retard i vam sortir-ne amb encara més, quasi una hora, però, finalment, a les 20:00 ens enlairàvem a l’aeroport de Da Vinci per acomiadar-nos d’un gran viatge que recordarem tota la vida.

El vol en si va anar molt bé, amb un enlairament bastant més suau que a l’anada, i vam tenir l’oportunitat de veure Barcelona de nit des del cel, aquells que no dormíem, és clar. Amb l’aterratge, també molt suau, vam arribar per fi a Barcelona i concloíem una experiència memorable. Amb sensacions agredolces, vam saludar les nostres estimades famílies i vam acomiadar els companys abans d’anar a casa i fer una cura de son que tots desitjàvem i necessitàvem.

Fins aquí el nostre gran viatge a Roma que tots recordarem com el nostre tancament de promoció.