Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Sortida a Empúries

Era la sortida de la UT5 on havíem treballat l’antiga Grècia. Allà ens explicaren i ens ensenyaren els jaciments i la seva història.

Vam anar-hi amb autocar i com que el viatge és molt llarg vam arribar just per esmorzar a l’entrada acompanyats de les vistes del mar. Va ser hora d’entrar i ens esperava el Jaume, el nostre guia. El primer va ser seure davant de l’entrada a la ciutat. Allà ens va explicar com els grecs van arribar fins aquí i van fundar la colònia i l’arribada dels romans. També vam veure que a l’entrada hi havia un “hospital” amb l’estàtua d’Asclepi, el déu de la medicina.

Cada vegada ens vam anar endinsant més cap a dins del poble fins que ens vam parar a la zona central: l’Àgora. La zona per les trobades dels ciutadans amb un temple que s’utilitzava per tancar pactes amb els més importants del poble. Junt amb això, ens va dir que bona part del poble eren botigues i mercats i que en una petita zona hi havia les cases, que no tenien cuina i menjaven al carrer, per això hi havia tantes botigues. Al fons es veia una masia molt gran que era el museu on estan exposades les troballes gregues i romanes de la zona. Una cosa que ens va dir va ser que de vegades, l’objecte més bonic no és el més important. En aquest cas, l’objecte més important és una carta comercial, del segle VI aC., escrita damunt d’una làmina de plom. És un “document” que parla, per primer cop, dels habitants d’Empúries.

A l’acabar la visita ens vam dirigir a fer l’activitat on ens convertiríem en arqueòlegs! Primer ens van fer una introducció i després vam anar a una zona on hi havia objectes enterrats que havíem d’intentar trobar. Primer vam dividir la zona a excavar en quadrats perquè cadascú tingués el seu. Amb les eines pròpies d’un arqueòleg vam començar a excavar. Hi vam trobar esquelets humans sencers, ossos, un crani de cavall… També hi havia pedres que eren les parets d’alguna casa, teulades junt amb trossos de ceràmica com plats o ambientadors on s’hi escalfaven olis i ambientaven l’estança, etc. Aquesta activitat ja va ser l’última perquè ja era l’hora de dinar. Vam fer-ho al mateix lloc de l’esmorzar, a l’entrada de fora, mirant un altre cop les meravelloses vistes del mar i vam sortir ben aviat per poder arribar puntuals a l’escola.

Aquí va acabar la nostra excursió on vam aprendre una mica més sobre el que havíem està estudiant al projecte integrat i a ciències socials durant la UT5. Aquesta sortida ens va donar mes coneixements per veure com eren els pobles a l’antiga Grècia.