Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Petits exploradors

La natura no només els ofereix un entorn ric en estímuls visuals i sensorials, sinó que també es converteix en una font d’aprenentatge i descoberta que afavoreix el seu desenvolupament integral.

L’experiència de connectar amb l’entorn natural no només és gratificant, sinó que també té beneficis significatius per al creixement personal. La natura ens convida a crear un ambient adequat i pensat per generar aprenentatge.

A les Escoles Garbí Pere Vergés ens trobem envoltats d’un espai natural que ens permet poder connectar i jugar amb sorra o aigua, recollir fulles seques a la tardor, plantar llavors, observar el canvi de les estacions, observar els arbres, animals i insectes que veiem als nostres jardins i fer sortides a la natura per fomentar les activitats a l’aire lliure.

A infantil, incorporem els elements de la natura com ara les plantes, flors, pedres, aigua i sorra fomentant la creativitat, la imaginació i la capacitat de transformació. En definitiva, donar vida a qualsevol element per produir Land Art.

L’equip docent vetlla per crear un ambient segur i estimulant que fomenti l’exploració i el descobriment proposant materials de joc i experimentació que permetin als nens i nenes manipular i descobrir per ells mateixos. Provoquem situacions per fomentar la lliure circulació i el moviment en l’espai per tal de poder motivar-los a explorar i descobrir per ells mateixos.

Els infants són experts a trobar infinites oportunitats per utilitzar la seva imaginació i inventar jocs i aventures. El joc espontani no només és divertit, sinó que també afavoreix el desenvolupament social, emocional i cognitiu dels nens i nenes. Aprendre a negociar, col·laborar i resoldre problemes mentre exploren l’entorn natural és una experiència que no es pot replicar en entorns més estructurats.

La importància de l’aprenentatge a través dels sentits i a partir de la natura ja la recollia Pere Vergés en el seu Libro de evocaciones:

“Nosaltres hem volgut que les coses entressin per la seva plasticitat a través dels sentits. És la presentació d’una pedagogia, o més ben dit, d’una posició estètica relativa als problemes de l’educació, que són els mateixos que planteja la vida.”

Més imatges