Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Museu Marítim i ruta Cervantes

El dia 18 de maig, la classe Atlàntida, vam anar a fer una excursió per Barcelona, concretament, al Museu Marítim i a la ruta Cervantes.

La nostra excursió va començar a l’escola, i d’allà vam anar a agafar el tram a la parada Can Oliveres. Tot seguit, vam agafar el metro fins a arribar a Drassanes, una parada molt icònica, ja que pràcticament al costat està el monument de Cristòfol Colom, i una mica més enllà el nostre primer lloc a visitar, el Museu marítim.

Abans d’entrar, a l’anar bé de temps, vam parar per esmorzar. Després, ens vam organitzar en dos grups, grup A i grup B, per fer les activitats en un ordre diferent. La primera activitat va començar amb l’arribada d’un guia, el qual ens va ensenyar diferents estris i maneres d’orientar-se en el mar. Tot seguit vam anar a veure una exposició de
vaixells emblemàtics de la història de la navegació i el descobriment del món. Després d’aquesta exposició, ens vam disposar a anar a un planetari, on ens va ensenyar a identificar algunes estrelles i constel·lacions en el cel estrellat. A més a més, també ens va ensenyar com es van desenvolupar algunes de les exploracions de la història. Tot seguit, vam anar a veure la resta del museu, on vam poder veure una gran varietat de dissenys de vaixells, i la seva evolució amb el pas del temps. El més impressionant del museu, sens dubte, un increïble vaixell a mida real.

Després de la nostra visita al museu, ens vam tornar a ajuntar per seguir amb la nostra excursió. Ja era hora d’anar a dinar, i per això vam anar al passeig marítim per fer un pícnic amb el dinar de l’escola. Havent dinat, les nostres professores, Mikele i Lourdes, van decidir deixar-nos una mica de temps lliure per anar al centre comercial del Maremàgnum.

Per finalitzar l’excursió, ens vam disposar a anar per la “ruta Cervantes”, on vam poder veure alguns llocs simbòlics del llibre que estem llegint actualment a llengua castellana, el Quixot. Aquesta zona de Barcelona és en la que es va inspirar l’autor del llibre, el qual es deia Miguel de Cervantes.

Per acabar, vam fer el camí de tornada cap a l’escola. A l’arribar, ja era l’hora de la sortida, i per tant cadascú de nosaltres va marxar pel seu compte.