Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Les matemàtiques a la vida quotidiana

El fet de poder dotar de significat i utilitat a aquesta àrea ens permet entendre de forma vivencial processos abstractes i complexes.

Quan els alumnes estan berenant, han de saber quants tovallons són necessaris per a cada taula i per a tot el grup classe. Al mateix torn, han de fer alhora el mateix procés amb els entrepans i treballar el concepte de meitat amb els alumnes que volen repetir.

La preparació de la taula comporta treballar la situació de l’espai i el calendari implica posar en pràctica la numeració, la desena, la suma, la resta, entre d’altres.

El joc simbòlic també és un espai clau per poder practicar situacions quotidianes. Per exemple, anar a comprar implica fer un intercanvi de monedes que tenen un valor per un producte; fer de cuiners comporta manipular quantitats d’ingredients per preparar plats suculents.

Tota aquesta part imprescindible es complementa amb les matemàtiques integrades als sis projectes que realitzem durant un curs escolar.