Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Excursió al CRAM

Ens van dir que faríem una activitat d’aprenentatge sobre els taurons, veuríem tortugues i aprendríem característiques sobre el mar.

Vam anar al CRAM amb autocar. Quan vam arribar, ens van presentar els guies que ens acompanyarien durant la visita. Ens van deixar temps lliure per esmorzar.

Després, ens van explicar algunes característiques sobre els animals marins. Després de l’explicació vam anar a veure tortugues que estaven a l’ UCI, un espai on estan els animals en recuperació. Hi havia una que li faltaven aletes tot i que no la vam poder veure, i una que es deia massa gran i era la més gran, la més vella i la que portava més temps al CRAM. També hi havia una tortuga que es deia 4×4, ja que havia viscut en aigua dolça i ella la necessitava salada. A més a més, havia viscut en un recipient massa estret per a ella i des de molt petita.

Seguidament, ens van parlar de les parts del cos dels taurons. Vam aprendre molt. Després, vam fer un joc sobre la cadena alimentària dels animals marins. Els taurons estaven a dalt de tot. Hi havia tres tipus d’ animals marins: les cloïsses que havien d’escapar, els peixos que menjaven les cloïsses i els taurons que menjaven tot. Al cap d’un temps, el guia va afegir humans que podien atrapar de tot. La cadena alimentària es va destruir del tot. Vam fer un altre joc on hi havia 4 grups que havien de convèncer a un vaixell de pescar o no els taurons que apareixien en una imatge. Hi havia els ecologistes, els pescadors sostenibles, els insostenibles i la policia. Va ser molt divertit.

Vam anar a dinar a la platja i després vam jugar durant una estona.

Ja després d’unes hores, vam tornar a l’escola amb autocar. Ens ho vam passar de meravella perquè vam aprendre i descobrir molta informació sobre els animals marins que no coneixíem.

Nil G., Iu C. i Gerard B.