Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Estades a Capafonts de les classes Mireia i Tarongers

Els darrers dies 9,10 i 11 d’octubre vam anar a Capafonts les classes Mireia, de 5è de Primària i la classe Tarongers, de 4t de Primària.

Quan vam arribar al Mas Fortet, els tutors ens van explicar com ens organitzaríem durant les estades. Una vegada vam acabar d’esmorzar, ens van deixar 30 minuts de joc  lliure.

Seguidament, vam anar a dinar i, més tard, ens van deixar una estona de joc abans d’anar d’excursió al poble de Capafonts per berenar la tradicional coca feta a partir de pa, cacau i oli.

Per acabar el dia, ens van deixar anar a l’era per fer el joc de nit anomenat policies i contrabandistes. El joc consistia en que els policies se n’anaven pel cabanòdrom i el senyor Jordi Cavero donava una carta en la qual sortia una planta i havíem d’esbrinar si es tractava d’una espècie herbàcia o llenyosa.

Al dia següent els alumnes de 5è vam anar d’excursió a la Cova de les Gralles. Després d’un llarg camí, vam arribar a la cova i, allà, el Sr. Alberto Gómez ens va proposar si seríem capaços de recrear les quatre capes de la terra (biosfera, geosfera, hidrosfera i atmosfera) fent servir elements del nostre entorn. Després d’una estona, vam ser capaços d’explicar que l’atmosfera era l’oxigen del nostre voltant, la hidrosfera l’aigua que portàvem a les cantimplores, la geosfera les roques i el terra i, per últim, la biosfera els insectes i les plantes.

La classe Tarongers vam anar d’excursió a les Gorges. Allà vam agafar objectes de la natura per fer un treball amb la Sra. Alba Carrera.

A la tarda alguns alumnes vam practicar els balls i les obres que representaríem a la nit.

Al vespre, després de sopar, va començar la famosa vetllada amb concursos i discoteca. Un cop va a arribar a la seva fi vam anar a dormir per descansar i agafar forces per l’últim dia.

Al matí següent vam esmorzar tots junts en pijama al menjador i, més tard, vam començar a organitzar les maletes per tornar a l’Escola. Abans de marxar, però, vam poder gaudir d’una divertida guerra de coixins amb el nostre tutor i tots els companys i d’una sèrie de jocs en equip per acabar de conèixer-nos.