Escola Garbí Pere Verges Esplugues

El treball de la crònica

La setmana passada vam iniciar el segon trimestre i les emocions, els nervis i les ganes de veure els amics i mestres de l’escola es percebia a les cares de tots els nostres alumnes.

Com esteu?, què heu fet aquestes vacances?, quin ha estat el dia més especial?, què us han regalat?… Aquestes eren les preguntes que no paraven d’escoltar-se en totes les aules.

Vam conversar, jugat, rigut… i després de tot això vam començar a treballar.

A les nostres escoles, la crònica és el mitjà per deixar constància de les nostres vivències. On cadascun dels nostres alumnes poden relatar allò que han fet o els ha succeït.

Una de les primeres tasques que vam realitzar va ser: fer la crònica de les vacances de Nadal.

Des de cursos inicials ajudem i acompanyem a tots els infants a escriure aquestes cròniques.

Qui?, què?, on?, quan?… són preguntes que ens ajuden a organitzar el relat; utilitzar llistats de paraules d’ús freqüent ens recorda les normes ortogràfiques; tenir en compte els temps verbals utilitzats dona coherència al text; i així les anem creant.

Ens ha agradat molt que el que els nostres alumnes han valorat positivament d’aquestes vacances, ha estat poder-les compartir amb els amics i la família.

Laura Pueyo
Coordinadora Etapa 1 Cicle 2