Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Crònica: Corbera d’Ebre

L’objectiu de la sortida era conèixer el patrimoni històric i cultural de la zona.

A primera hora de la tarda, ens vam dirigir a Miravet, un poble antic situat als afores de Corbera d’Ebre, al peu de la muntanya de la Fatarella. Al llarg de la visita vam passejar per la plaça principal, on vam contemplar la seva arquitectura típica, les seves carrerades estretes i les seves cases de pedra i teulades de rajola. Vam fer una visita guiada al Castell de Miravet, una fortalesa construïda en el segle XI, que fou seu de l’Ordre del Temple. Més tard vam anar a Poble Vell, un poble amb més de cinc-cents anys d’història de carrers estrets on vam poder veure les seves antigues masies. Per acabar, vam fer una caminada per les trinxeres de la Fatarella, situades a la part més alta de la muntanya. Allà vam poder veure les restes de les fortificacions construïdes durant la Guerra Civil Espanyola.

Va ser un viatge molt interessant, que ens va permetre conèixer una part de la història i cultura de Corbera d’Ebre. Una experiència que recordarem sempre amb molta il·lusió.