Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Crònica “Un paisatge de tres colors”

Doncs perquè el nostre Projecte és “Els paisatges” i vam voler descobrir més coses amb unes boniques excursions. Per aquesta raó, ens vam dividir per Colors i vam anar acompanyats dels nens de quart ja que treballen les Comarques de Catalunya.

També, us volem dir que el paisatge és tot allò que veiem al nostre voltant.

Per començar l’ aventura, cada Color de les classes de 3r i 4t de Primària, va anar a tres paisatges. Van ser els següents: La Mola, Vic i Arenys de Mar. I ara, us explicarem com van ser les diferents aventures de cada Color. Preparats?

Doncs, els mariners van començar a engegar motors i desplegar les seves veles amb rumb a Arenys de Mar. Una de les activitats que vam fer, va ser realitzar una enquesta als arenyencs per saber més coses d’ ells com les seves festes, tradicions… Amb molta alegria vam canviar d’ activitat per anar la fàbrica del licor “Calisay. I, per acabar el passeig, vam anar a la platja a dinar. Finalment, vam visitar “La Llotja”, que és un espai on els pescadors porten el peix pescat per després fer la subhasta.

Tot seguit, us parlarem de l’aventura del Color Verd. Per començar, amb molta alegria i felicitat, vam arribar a Vic on vam fer una gimcana plena de jocs molt interessants. D’altra banda, ens agradaria dir-vos, com ens va sorprendre l’edifici del Temple Romà on vam veure un vídeo! Encara conserva alguna peça de l’època romana. Aleshores, vam caminar fins a una xarcuteria, on ens van explicar com feien els embotits. Penseu,que Vic és una ciutat especialitzada en fer embotits!

A la fi, hem conegut una ciutat on vam estar molt encuriosits pels embotits i els seus temples.

Finalment, us explicarem l’aventura del Color Blanc a “La Mola”. Només baixar de l’ autocar, amb molta energia, força i felicitat, vam començar a pujar la muntanya. Pujar, pujar i pujar… fins veure un paisatge de muntanya meravellós! Per agafar més força, vam esmorzar a la falda de la muntanya per aconseguir la nostra missió: fer el cim!

Tot seguit, ens agradaria dir-vos que tres Caps de Color de quart ens van explicar què eren les comarques i ens van fer preguntes sobre els paisatges.

Molt cansats però amb ganes d’arribar al cim, vam fer un gran esforç i finalment, ho vam aconseguir: Cim assolit!!! Uehhhhhhhhhhh!

Estàvem molt orgullosos de tot l’esforç que havíem fet per pujar.

Per concloure aquesta crònica, us voldríem dir que, aquests paisatges ens han omplert el cor d’alegria i emoció.

Amb tres paisatges i tres Colors, aquest dia ja s’ha fos.