Escola Garbí Pere Verges Esplugues
Concert de Theremin a càrrec d’Alfons Bielsa
Avui dia 20 de novembre de 2017 els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO hem baixat a l’Àgora per escoltar una audició de Theremin. Aquest concert ens l’ha ofert el Sr. Alfons Bielsa, el pare d’una alumna de 1r d’ESO.
El Sr. Bielsa ens ha explicat que era un instrument inventat l’any 1920 i patentat l’any 1928 per en Lenin Theremin. Aquest és molt peculiar ja que té dues antenes que formen un camp electromagnètic que permet tocar l’instrument sense tocar-lo. El theremin es considera el primer instrument electrònic de la història.
El primer que ens ha tocat ha estat l’escala de do movent la mà a l’entorn d’una de les antenes. Tot seguit ha fet l’acompanyament de la banda sonora de la sèrie televisiva El doctor Who, i després a interpretat altres peces. Per últim, han sortit alumnes voluntaris per provar l’instrument.
Ens ha semblat un instrument curiós perquè pots fer música sense tocar-lo, i el so és ben peculiar!
Li agraïm al Sr. Bielsa aquesta experiència ja que ha estat molt entretinguda i distreta.
Joan B., Esther E., Martina F.
