Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Carta de l’Agrupació Escolar Catalana

Davant dels greus i excepcionals esdeveniments que estem vivint aquests dies, de vulneració de drets tan fonamentals com la llibertat d’expressió, el dret de reunió, el dret a la intimitat, entre molts altres, i que entenem que afecten seriosament la convivència i el respecte als valors fonamentals de qualsevol societat democràtica, des de l’Agrupació Escolar Catalana, com a entitat que representa un centenar d’escoles d’arreu de Catalunya, volem manifestar que:

– El respecte als valors democràtics i a les institucions catalanes i a les persones que les configuren, escollides pels seus ciutadans, són la base de la societat que volem per als nostres alumnes.

– El diàleg i el consens són les vies imprescindibles per arribar a acords. Les mesures repressives, de por o de força, no faciliten en cap cas, la resolució dels conflictes.

– Defensem el dret fonamental d’autodeterminació dels pobles, a partir de la seva capacitat de decidir democràticament i, per tant, a ser consultats sobre la seva pròpia identitat.

– Entenem que les lleis són l’expressió de la voluntat dels pobles i per tant, poden ser modificades i actualitzades per tal d’adaptar-se a un món canviant, amb realitats noves, per la via del diàleg i el consens.

Per tot plegat volem manifestar el nostre suport al govern, als representants de les institucions catalanes i a tota aquella gent que treballa per garantir tots aquests drets que ara estan fortament amenaçats.

Només des de la llibertat i el respecte a les persones i a les idees és possible educar els nostres infants i joves per tal que esdevinguin autèntics ciutadans solidaris, respectuosos i compromesos amb els altres.

Agrupació Escolar Catalana