Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Apostem per un llibre especial…La vigilancia de los acantos!

Des de la biblioteca els hi volem presentar i recomanar un llibre molt especial, ja que l’han escrit i il·lustrat dos professors de la nostra escola, en Javier Pérez i en Miquel Pescador.

És per aquest motiu que els volem fer partícips d’aquesta proposta literària i artística que no es limita només al llibre il·lustrat, sinó que les obres plàstiques, els textos i les veus dels personatges coexisteixen en un bosc, en un cementiri de làpides, pel qual l’ espectador pot passejar contemplant … Aquest projecte l’han anomenat Spam Project Anthology i circularà per diverses sales del continent.

Enhorabona Javier i Miquel

Text de Javier Pérez Escohotado

Aquest llibre és el resultat d’una fructífera col·laboració que parteix d’una col·lecció de textos que en Javier Pérez, seguint a Zbigniew Herbert, diu “poesia prosaica” i que va titular La vigilancia de los acantos. Tots els personatges sorgeixen de l’spam, dels missatges que se’ns imposen, tot i els filtres, com alguna cosa no desitjada, oferint-nos el que no havíem demanat i envaeixen la nostra quotidianitat des d’una tirania global, que uns diuen Big Data i que alguns ja coneixen com Big Brother. En Miquel Pescador va recollir el repte de realitzar una sèrie d’obres que partissin de la lectura de La vigilancia de los acantos, però immediatament van adquirir vida pròpia, no només plàstica, sinó d’investigació de materials. Si els textos proposen un diàleg cultural amb la poesia sepulcral clàssica i un indirecte homenatge a la Spoon Riber Anthology de E. L. Masters, en les obres de Miquel Pescador es dona una altra conversa amb la mirada dels retrats de El-Fayum , sobre els quals John Berger ha dit: “Aquestes obres no són retrats, sinó pintures sobre l’experiència de ser mirat”.

Il.lustracions de Miquel Pescador
La vigilancia de los acantos
Editorial : Acanto ediciones