Escola Garbí Pere Verges Badalona

Un dia especial a la FLL

FIRST LEGO League (FLL) és un repte internacional que té com a objectiu principal despertar l’interès dels joves per la ciència i la tecnologia a través de reptes temàtics. Els pilars del programa són els Valors FLL que emfasitzen l’aprendre dels altres companys, la competició amistosa, l’aprenentatge i la contribució a la societat.

Des de l’alliberament dels reptes a principis de setembre, els participants a FLL dissenyen, construeixen, proven i programen els seus robots, i alhora treballen i presenten un projecte científic, basat aquest any en la relació entre persones i animals. En definitiva desenvolupen les habilitats i competències del s. XXI com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicación.

L’equip format pels alumnes de la matèria optativa de robòtica de 4t d’ESO Alfredo Alexander, Roger Masdefiol, Alberto Rancati, Aleix Roldán, Axel Ruiz, Adrià Sànchez i Joel Villalobos, amb el suport del seu professor i entrenador Carlos Garcia, van representar la nostra Escola en aquesta jornada.

El projecte científic que van presentar tractava sobre la invasió de cotorres a les nostres ciutats, i buscava una solució als problemes que aquestes aus provoquen, però a la vegada intentant no causar-los mal. Aquest bonics ocells tropicals van ser comprats com a mascotes i després alliberats de forma indiscriminada en adonar-se la gent que eren aus molt sorolloses. Avui en dia està prohibida la seva comercialització, però s’han adaptat molt bé i han esdevingut una espècie invasora que està desplaçat altres espècies locals, i que genera molts problemes amb els seus nius gegants. En definitiva, un problema creat per les persones i que ara hem de solucionar. Aprofitem per agrair-los la tots la seva participació en les enquestes, imprescindible per al seu desenvolupament.

Al llarg de la jornada van participar en tres rondes del joc, on els robots havien de superar diferents reptes com: transportar un tauró en una piscina, rescatar un porc ferit, o traslladar una abella reina a un nou rusc.

En definitiva un gran dia, divertit i molt diferent.