Fundació Garbí Pere Verges Badalona

Temps entre UT’s

Els tres cursos d’Infantil han acabat la primera Unitat temporal. EI3 ha acabat la unitat temporal relacionada amb el període d’adaptació, anomenada “Benvinguts a l’escola”. EI4 i EI5 han treballat la cohesió de grup, l’autoconcepte i autoconeixement a partir de la Unitat Temporal “Com som”.

Un cop finalitzat el projecte, hi ha una setmana de transició on els alumnes tenen l’oportunitat de revisar i reflexionar al voltant del que han après, dels continguts que els agradaria seguir aprenent i de la seva funcionalitat. Ho faran acompanyats d’una mascota a EI3, una maleta a EI4 i un llibre de grans dimensions a EI5.

Aquest moment d’aturada és molt important, ja que permet que els alumnes siguin conscients del seu propi procés d’aprenentatge. Aquest procés l’anomenem metacognició. La capacitat metacognitiva ajuda els alumnes a “aprendre a aprendre” perquè puguin ser cada cop més eficaços quan aprenen, tant individualment com en grup. I, alhora, entendre on poden aplicar tot el que han après.