Escola Garbí Pere Verges Badalona
La Creativitat
La neurociència evidencia que és durant la infància que el cervell té major capacitat de desenvolupament i és important, pedagògicament, que l’Escola presenti un escenari educatiu on els alumnes puguin explorar els seus talents de manera propera i segura i divertida.
Molt sovint, i de manera errònia, es relaciona la creativitat amb determinades disciplines d’expressió artístiques. No obstant això, la veritat és que tots els alumnes, sense excepció, demostren ser persones creatives a diari i davant de qualsevol situació, per quotidiana que sembli. Coneixent aquest context, la labor del mestre és proveir als alumnes un espai de confort i seguretat que els convidi a fer servir el seu imaginari innat.
Per concloure, una escola compromesa amb la formació “dels homes i dones del demà” ha d’ensenyar als nens i nenes a no tenir por a l’error. És més, els ha de convidar, de manera més socialitzadora i menys instructiva, a cercar la solució més innata i creativa davant de qualsevol situació, d’escola o de vida. Només d’aquesta manera els alumnes esdevindran persones amb competències per afrontar el seu dia a dia.