Escola Garbí Pere Verges Badalona

EU RoboticWeek 2016: tots amb robots!

Amb motiu de la celebració a tot Europa de la EU RoboticWeek 2016 https://eu-robotics.net/robotics_week/ hem realitzat a la nostra Escola un conjunt d’activitats especials relacionades amb la robòtica i la programació… A Catalunya la proposta ha tornat a ser tot un èxit de participació, convertida en el centre d’un eix mediterrani d’innovació tecnològica.

A l’Escola Garbí-Pere Vergés de Badalona impartim des de fa anys les classes de Tecnologia de l’ESO de tot el curs mitjançant projectes en equip amb la robòtica i la programació com a eix argumental i eina de treball. Aprofitant, però, la Eu RoboticWeek, hem decidit plantejar un conjunt d’activitats més lúdiques, però relacionades amb el treball habitual a l’aula.

És per aquest motiu que, durant la setmana del setmana del 23 de novembre i posteriors, a les nostres classes es faran les següents activitats especials:

A 1r d’ESO els alumnes començaran les sessions de robòtica educativa del curs amb curses de robots equipats amb sensors de contacte. Al llarg de les properes setmanes coneixeran com es programen els robots, i intentaran aconseguir que el seu equip faci un recorregut tan ràpidament com sigui possible.

Els alumnes de 2n acabaran el seu projecte d’aprenentatge amb sensors de llum intentant que els seu seguidors de línies siguin els més ràpids i eficaços en una lligueta de persecució per parelles.

Els alumnes de l’optativa de 4t d’ESO arribaran un punt més enllà convertint els seus robots en mini cotxes autònoms capaços de córrer per un circuit intentant no xocar els uns amb els altres. L’activitat es desenvoluparà amb el mateix format que les curses de Formula 1, amb sessions d’entrenament (programació), classificació de la graella de sortida per volta ràpida, i cursa.

Per la seva banda els alumnes de Vida Social de 3r d’ESO iniciaran els alumnes de 6è de Primària en la robòtica. Al llarg de vàries sessions apadrinaran grups reduïts d’alumnes, ajudant-los a configurar i programar els robots en un divertit joc d’autos de xocs.

Aquí teniu algunes de les primeres fotografies de les activitats ja iniciades.