Escola Garbí Pere Verges Badalona

CodeWeek 2016: tots a programar!

Amb motiu de la celebració a tota Europa de la CodeWeek 2016 http://codeweek.eu/ hem realitzat a la nostra Escola un conjunt d’activitats especials relacionades amb la programació i la robòtica… A Catalunya la proposta ha tornat a ser tot un èxit de participació.

A l’Escola Garbí-Pere Vergés de Badalona impartim des de fa anys les classes de Tecnologia de l’ESO a través de les possibilitats que ens ofereixen els robots de Lego Mindstorms®. Així doncs, mitjançant projectes en equip, treballem el procés tecnològic introduint conceptes de robòtica i programació durant tot l’any. Aprofitant, però, la Code Week, hem decidit plantejar activitats diferents a cada una de les classes per donar relleu a un esdeveniment d’aquestes característiques. És per aquest motiu que, durant aquesta setmana i posteriors, a les nostres classes s’hi han fet les següents activitats:

A 1r d’ESO els alumnes van aprendre a programar videojocs utilitzant l’app Pyonkke per iPad i el llenguatge de programació Scratch. Es van proposar dues alternatives en forma de vídeo tutorial: un joc de llançar objectes, i un joc de plataformes.

20161026-codeweek2016-1r

Els alumnes de 2n i 3r d’ESO van utilitzar alguns dels jocs de trencaclosques educatius proposats a la Codeweek on, mitjançant l’ús de codis de programació, s’havien de programar robots i personatges per superar diferents reptes de dificultat creixent.


20161026-codeweek2016-2n
 20161026-codeweek2016-3r

Els alumnes de l’optativa de 4t d’ESO van programar videojocs en 3D utilitzant l’entorn Kodu Game-lab de Microsoft.

20161026-codeweek2016-4t