Escola Garbí Pere Verges Badalona
Aprenent a partir d’un repte
Per tal d’afavorir el procés d’aprenentatge d’un infant, cal que els reptes i les activitats proposades, siguin significatives, motivadores i es desenvolupin dins de l’entorn proper del nen. També han provocar el conflicte cognitiu, que farà que l’infant es faci preguntes, busqui recursos, es plantegi hipòtesis, …
Sovint, per aconseguir el repte, l’infant no treballa sol, ho fa amb els companys (treball cooperatiu), la qual cosa afavoreix encara més l’aprenentatge (compartir diferents punts de vista, practicar l’escolta i el respecte, fer propostes, …).
El repte que es va proposar a Picarols i Virolets, va ser elaborar el material per una activitat dins del treball per racons. Aquest material era crear uns models perquè els companys reproduïssin amb les peces de lego.
En aquest procés de creació els infants han estat creatius, han treballat la percepció i situació espacial, i han practicat en l’ús de les TIC. I han compartit l’experiència amb els companys.
Per veure més imatges podeu consultar el Blog d’Infantil