L’Espai de Coneixement és una via per difondre experiències i innovacions per i des de l’Escola en concret i del sector educatiu en general. Des d’aquest espai, la Fundació Escoles Garbí vol explicitar el coneixement que es genera en la pràctica educativa del dia a dia i compartir-lo amb el nostre entorn per tal de ser fidels als nostres valors de compromís amb la societat. Partint de les nostres finalitats educatives i fugint de les fronteres de les etapes, de les matèries i de la forma clàssica d’entendre l’escola, volem aportar al sector educatiu les nostres millors pràctiques i experiències o aquelles en les que ens hem inspirat per fer una realitat el nostre model de Ciutat-escola.
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2023/06/MG_1025-400x400.jpg)
Criança respectuosa: sobreprotecció i límits
Educar des de l’amor, des del respecte i des del coneixement de les necessitats autèntiques dels nostres infants és el que anomenem criança respectuosa.
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2023/03/3-400x400.jpg)
Joc motor i aprenentatge al taller de Psicomotricitat
La psicomotricitat ajuda a observar, interactuar i resoldre els reptes reals que presenta l’entorn.
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2023/04/6-1-400x400.jpg)
Batxillerat artístic: el Projecte PAU al MNAC
Un any més, hem presentat els treballs realitzats pels alumnes del Batxillerat artístic de Garbí Pere Vergés que aquest any han desenvolupat el Projecte PAU.
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2023/03/3-400x400.jpg)
No només classes d’anglès
Tal com deia el Sr. Pere Vergés «no només hem de saber altres llengües, sinó que hem de saber comunicar-nos a través d’elles».
![pensament computacional](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2023/02/Petits4-400x400.jpeg)
Pensament computacional des d’Infantil
El pensament computacional es pot aplicar fins i tot quan fem galetes i ens pot ajudar a resoldre problemes quotidians del dia a dia.
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2023/01/garbi-pere-verges-keep-calm-chat-gpt-400x400.jpg)
Keep Calm and ChatGPT
L’aparició de plataformes com ChatGPT i, en general, de la IA, fa més evident la necessitat de l’aposta pel treball per competències i projectes.
![Pastorets Nadal Garbí Pere Vergés](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2022/12/20221219_124309396_iOS-400x400.jpg)
Gaudim i aprenem fent cultura i tradició
Amb quina finalitat educativa programem tot el temps lectiu que dediquem al Nadal?
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2022/12/Lectura-english-400x400.jpg)
Com avaluem les competències transversals
Alguns dels instruments per avaluar les competències transversals i que utilitzem amb més freqüència a les nostres escoles són les rúbriques.
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2022/11/Imagen8-aspect-ratio-600-600-400x400.jpg)
Realment funciona l’aprenentatge basat en projectes?
L’ABP com a motor de les competències del segle XXI
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2022/10/dossier-scaled-aspect-ratio-600-600-400x400.jpg)
A la carpeta de curs li han sortit competidors
La combinació carpeta de curs, Arxiu Digital, diari d’aprenentatge, contracte didàctic i llibre de lector és el que a les nostres escoles denominem dossier d’aprenentatge.
![](https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2022/07/Convivencia-aspect-ratio-600-600-400x400.jpeg)
L’aprenentatge dels valors
L’aprenentatge dels elements de les competències transversals, dels valors, es produeix a través dels models, les activitats vivencials i la reflexió i el compromís personal.