Escola Garbí Pere Verges Badalona
Programem Tale-Bots per recórrer l’escola
A la UT de 4t de Primària, treballem les relacions entre els diferents elements que componen l’Univers, representem l’espai i la terra en mapes i plànols i utilitzem diferents tècniques i estratègies d’orientació. Ara que arribem al final d’aquesta Unitat Temporal, posem en pràctica el que hem après sobre els mapes i els itineraris.
En un paper d’embalar, hem dibuixat l’escola, posant el nom de diferents espais i marcant un itinerari. Un cop ho tenim a punt, utilitzarem els Tale-Bots, uns robots programables, perquè segueixin l’itinerari marcat gràcies a les nostres instruccions.
Tots els equips han hagut de fer recórrer els robots pels diferents itineraris, mostrant el seu aprenentatge adquirit al llarg de la UT sobre els plànols i els mapes, la interpretació d’itineraris en plànols fent servir suports físics i virtuals, les estratègies d’orientació, l’ús de punts de referència, el pensament lògic i el llenguatge de programació.
Tal i com explica la Jordina, va ser una gran manera de sintetitzar tots els continguts i coneixements desenvolupats al llarg de les darreres setmanes.
El passat divendres 5 d’abril, la classe Montseny vam fer una activitat de Projecte Integrat amb BeeBots. Aquesta activitat consistia en conduir els BeeBots per l’escola, però no per l’escola de veritat. Ara m’explico millor…
El dia anterior, l’Aran i l’Íngrid, van dibuixar un mapa de la primera planta de l’escola. En començar l’activitat, vam haver de programar els Tale-Bots i els vam posar a sobre del mapa. Un Tale-Bot és un robot programable, al qual li pots indicar que vagi a un lloc en concret. Nosaltres, a classe, havíem de crear un itinerari que anés des d’un punt de l’escola fins a un altre.
Aquesta experiència ens va agradar molt perquè va ser una activitat que mai havia fet. A vosaltres, us agradaria fer servir els Tale-Bots?
J. V. 9 anys
Color Blau Classe Montseny