escolesgarbi.cat
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Preinscripcions
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Click to open the search input field Click to open the search input field Cercar
    • Menu Menu
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • La Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Gabi Virtual
    • Erasmus
    • Academia
    • Clickedu-esplugues
    • Ckickedu-Badalona
    • Instagram
    • Linkedin
    • Youtube
    • Facebook

    Aprenentatge amb sentit per a tothom

    Categoria, Noticiari

    Com aprèn la Júlia? Què mou en Saül? Quines són les fortaleses de la Paula? I quins reptes d’aprenentatge té la Marta? Aquestes preguntes són les que ressonen constantment a les nostres escoles, perquè, com feia Pere Vergés a l’Escola del Mar, som una comunitat educativa que posa el focus en l’alumnat com a protagonista del seu aprenentatge.

    Podríem pensar que personalitzar vol dir fer un pla diferent per a cada alumne. Ben al contrari, vol dir mirar-lo, escoltar-lo, i saber què necessita per avançar. Personalitzar vol dir acceptar que els ritmes són diversos. Que hi ha infants que llegeixen abans i d’altres que necessiten més temps. Que un jove pot necessitar més suport emocional per obrir-se a l’aprenentatge. Que la creativitat d’un alumne pot florir en un entorn artístic, mentre que un altre s’encén quan programa robots.

    En aquest sentit, la personalització no és un fi en si mateixa, sinó un mitjà per promoure aprenentatges amb sentit i valor personal per a cada alumne. El nostre projecte pedagògic es fonamenta en tres eixos clau: donar sentit als aprenentatges, fomentar la reflexió sobre el propi procés, i implicar activament l’alumnat en les decisions educatives que l’afecten. Aquests principis es concreten en un ventall d’estratègies que donen resposta a la diversitat d’interessos, ritmes i maneres d’aprendre.

    Vida social: un camí personal cap a la convivència

    Un dels espais més potents per personalitzar l’aprenentatge és la Vida Social, un autèntic laboratori de convivència i participació democràtica. Aquí, l’alumnat escull un color que esdevé el seu grup de pertinença i, al llarg dels anys, pot assumir responsabilitats reals —com presentar-se a eleccions o assumir diferents càrrecs —. Aquesta vivència és diferent per a cada alumne i fomenta les seves habilitats, com el lideratge, la negociació o l’empatia.

    Les activitats d’Aprenentatge i Servei (ApS) també formen part de la Vida Social Quan els alumnes participen en accions per ajudar la seva comunitat, no només aprenen continguts, sinó que integren valors de solidaritat, compromís i justícia social. És una manera d’aprendre des del cor, i des del món real, on a més, cada alumne pot triar en quin projecte d’ApS vol participar.

    Reptes amb ànima: aprendre connectats amb la realitat

    A la nostra escola, els projectes i reptes tenen ànima. No són exercicis buits, sinó propostes que parteixen dels interessos de l’alumnat i de problemes reals. Un grup de 4rt de Primària investiga com crear un hort sostenible; l’alumnat de 3r d’ESO crea una campanya de recapte d’aliments; i l’alumnat de 4rt d’ESO participa en projectes del tercer sector dins d’Herois. Són exemples d’un aprenentatge viu, útil i significatiu. Molts d’aquests reptes segueixen la seqüència del mètode científic: observar, preguntar-se, formular hipòtesis, experimentar, comunicar. Aquest enfocament desenvolupa el pensament crític i ajuda a connectar coneixement amb acció. Això permet que cada alumne trobi el sentit i el valor del que està aprenent.

    Metacognició i els objectius personals d’aprenentatge

    Creiem en la importància de la metacognició: que els alumnes pensin sobre com aprenen, què els funciona i què poden millorar. Per això treballem amb eines com l’autoavaluació, la coavaluació, i el diari d’aprenentatge, que afavoreixen la consciència del propi procés d’aprenentatge.

    També utilitzem contractes didàctics, que permeten pactar objectius personalitzats entre alumne i docent. Aquestes estratègies no només augmenten l’autonomia, sinó que fomenten el compromís personal amb l’esforç que implica aprendre.

    Una escola que acompanya

    La tutoria és clau per a la personalització. A través d’un vincle de confiança, els tutors poden acompanyar de ben a prop, treballant conjuntament amb les famílies. Fins i tot els moments del menjador, quan tutors i alumnes comparteixen taula, esdevenen espais per conèixer, escoltar i orientar.

    També el Departament d’Orientació Psicopedagògica (DOP) té un paper fonamental per assegurar que tots els alumnes, especialment els que tenen necessitats específiques, rebin el suport necessari per avançar. Aquesta mirada inclusiva entén la diversitat com una riquesa, no com una excepció. Perquè tothom, amb l’acompanyament i l’atenció necessàries, pot arribar al seu màxim potencial.

    Metodologies que connecten

    Personalitzar també vol dir triar metodologies actives i flexibles:

    • Treball cooperatiu, on els alumnes aprenen els uns dels altres i desenvolupen habilitats socials.
    • Codocència, que permet una mirada més atenta i plural per part del professorat dins l’aula.
    • Plataformes digitals, que faciliten itineraris d’aprenentatge adaptats al ritme i nivell de cada alumne, limitant-ne l’ús seguint criteris de cura de la salut en funció de cada edat.

    Les unitats temporals Inicial i Final, que es desenvolupen a l’inici i el final de curs, són moments clau per diagnosticar, fer seguiment i evidenciar l’aprenentatge realitzat. Són punts d’entrada i sortida que posen l’alumne al centre, des del principi fins al final del procés.

    Orientació per a la vida

    Finalment, personalitzar és acompanyar l’alumne en la construcció del seu projecte de vida. Des de les primeres etapes fins a batxillerat, oferim espais d’orientació personal, social, acadèmica i vocacional, on els alumnes poden descobrir qui són i cap a on volen anar. Les xerrades amb professionals, les sortides, el seguiment tutorial… Tot contribueix, no només a fer créixer els seus coneixements, sinó també a construir la seva identitat i marcar el seu propi camí.

    juny 4, 2025/by Misterads
    https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2025/06/Aprenentatge-amb-sentit-per-a-tothom-4.jpg 1928 2560 Misterads https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2024/10/logo_escoles_garbi-300x138.png Misterads2025-06-04 11:43:502025-07-12 18:30:04Aprenentatge amb sentit per a tothom

    Cercador

    Search Search

    Últimes notícies

    • Diari de Casal Setmana 5 juliol 30, 2025
    • Diari de Casal Setmana 4 juliol 25, 2025
    • Diari de Casal Setmana 3 juliol 24, 2025

    Categories

    • Apunts
    • Biblioteca
    • Categoria
    • Ciència
    • Destacada
    • DOP
    • Erasmus
    • Estètica
    • Ètica
    • General
    • Jornades i congressos
    • Noticiari
    • Som Garbí Pere Vergés
    • Vida Social

    Garbí Pere Vergés Esplugues
    Carrer Sant Mateu, 34-38
    08950 Esplugues de Llobregat

    933 710 504
    esplugues@escolesgarbi.cat

    Garbí Pere Vergés Badalona
    Av. Palmeres, 5. Urbanització Mas Ram
    08916 Badalona

    933 954 311
    badalona@escolesgarbi.cat

    Fundació Escoles Garbí
    Carrer Diputació 37-39, local 3b
    08015 Barcelona

    933 021 527
    fundacio@escolesgarbi.cat

    © Copyright - Garbí Pere Vergés
    • Avis legal i Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Treballa amb nosaltres
    • Beques i ajuts
    • Canal de denúncies
    Link to: Equivocar-se per aprendre Link to: Equivocar-se per aprendre Equivocar-se per aprendreEquivocar-se per aprendre Link to: Tecnologia: valors i aprenentatge Link to: Tecnologia: valors i aprenentatge Tecnologia: valors i aprenentatge Scroll to top Scroll to top Scroll to top

    ESCOLES GARBÍ PERE VERGÉS, a la seva web, https://escolesgarbi.cat/, utilitza cookies i altres tecnologies similars que emmagatzemen i recuperen informació quan vostè navega. Aquestes tecnologies poden servir per a finalitats diverses, com ara reconèixer un usuari i obtenir informació dels seus hàbits de navegació. Els usos concrets que fem d'aquestes tecnologies es descriuen a la informació de la Política de Cookies. En aquesta web, disposem de cookies pròpies i de tercers per a l'accés i el registre al formulari dels usuaris. La informació sobre les cookies la rebrà al Botó de MÉS INFORMACIÓ, a la Política de Cookies. En atenció a l'ús de les cookies aprovada al mes de juliol de 2023, amb els criteris del Comitè Europeu en Protecció de Dades, (CEPD), pel RGPD-UE-2016/679, LSSI-CE-2002/21/CE , actualització, 09/05/2023, sol·licitarem el vostre consentiment per a l'ús de cookies a la nostra web.

    Acceptar la configuracióRebutjarConfiguració general

    Cookie and Privacy Settings



    Ús de cookies

    Podem sol·licitar que s'estableixin cookies al seu dispositiu. Utilitzem cookies per saber com es visiten els nostres llocs web, com interactua amb nosaltres, per millorar la seva experiència d’usuari i per personalitzar la seva relació amb el nostre lloc web.

    Faci clic en els títols de les diferents categories per obtenir més informació. També pot canviar algunes de les seves preferències. Tingui en compte que bloquejar determinats tipus de cookies pot afectar la seva experiència als nostres llocs web i limitar els serveis que podem oferir.

    Cookies estrictament necessàries

    Aquestes cookies són estrictament necessàries per oferir els serveis disponibles a través del lloc web i per permetre l'ús de determinades funcionalitats.

    Com que són essencials per al funcionament del lloc, rebutjar-les pot afectar el rendiment i el comportament del lloc web. Sempre pot bloquejar o eliminar aquestes cookies modificant la configuració del seu navegador per forçar el bloqueig de totes les cookies d’aquest lloc. Tanmateix, si ho fa, se li demanarà que accepti o rebutgi les cookies cada cop que torni a visitar-nos.

    Respectem plenament la seva elecció si decideixe rebutjar les cookies. No obstant això, per evitar mostrar aquest missatge repetidament, necessitem emmagatzemar una cookie amb aquesta preferència. Pot canviar aquesta elecció en qualsevol moment i també pot optar per activar altres categories de cookies per millorar la seva experiència. Si rebutja les cookies, eliminarem totes les cookies prèviament establertes en el nostre domini.

    Cookies de Google Analytics

    Aquestes cookies recullen informació de manera agregada per ajudar-nos a entendre com s’utilitza el nostre lloc web, mesurar l’efectivitat de les nostres campanyes de màrqueting i personalitzar tant el lloc web com l’aplicació per millorar la seva experiència com a usuari.

    Si no vol que es faci seguiment de la seva visita al nostre lloc, pot desactivar aquesta opció.

    Altres serveis externs

    També utilitzem diferents serveis externs com Google Fonts, Google Maps, Google reCAPTCHA i YouTube, que poden recopilar dades personals, com ara la seva adreça IP.
    Pot triar bloquejar aquests serveis aquí. Tingui en compte que això pot afectar significativament la funcionalitat i la visualització del lloc web.
    Els canvis s’aplicaran un cop es recarregui la pàgina.

    Configuració de Google Webfont:

    Configuració de Google Map:

    Configuració de Google reCaptcha:

    Youtube:

    Política de privacitat

    Poden consultar les nostres cookies i configuracions de privadesa al detall a les nostres pàgines de Política de Cookies i Política de privacitat.

    Avis legal i Política de privacitat
    Acceptar la configuracióRebutjar