escolesgarbi.cat
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Preinscripcions
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Click to open the search input field Click to open the search input field Cercar
    • Menu Menu
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • La Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Gabi Virtual
    • Erasmus
    • Academia
    • Clickedu-esplugues
    • Ckickedu-Badalona
    • Instagram
    • Linkedin
    • Youtube
    • Facebook

    Com personalitzem l’aprenentatge

    Apunts, Categoria, DOP, Noticiari

    La personalització és un dels principis fonamentals del Projecte Pedagògic de l’Escola i eix principal del procés d’ensenyament-aprenentatge que apliquem al llarg de tota la trajectòria escolar. És un element clau per identificar i potenciar els valors individuals de cada alumne.

    Personalitzar és reconèixer i potenciar la diversitat

    Com li està anant a la Júlia? Què mou en Saül? Quines són les fortaleses de la Paula? Quins reptes d’aprenentatge té la Marta? Aquest tipus de preguntes ressona constantment a les nostres escoles. Com feia Pere Vergés a l’Escola del Mar, som una comunitat educativa que posa el focus en l’alumnat com a protagonista del seu aprenentatge.

    Podríem pensar que “personalitzar” vol dir fer un pla diferent per a cada alumne. Però, ben al contrari, vol dir mirar-lo, escoltar-lo i saber què necessita per avançar. “Personalitzar” vol dir acceptar que els ritmes són diversos. Que hi ha infants que llegeixen abans i altres que necessiten més temps. Que un jove pot necessitar més suport emocional per obrir-se a l’aprenentatge. Que la creativitat d’un alumne pot florir en un entorn artístic, mentre que un altre s’encén quan programa robots.

    En aquest sentit, la personalització no és un fi en si mateix, sinó un mitjà per afavorir aprenentatges amb significat i valor personal per a cada alumne. El nostre Projecte Pedagògic es fonamenta en tres eixos clau:

    • Donar sentit als aprenentatges.
    • Fomentar la reflexió sobre el propi procés.
    • Implicar activament l’alumnat en les decisions educatives que l’afecten.

    Aquests principis es concreten en un ventall d’estratègies que donen resposta a la diversitat d’interessos, ritmes i maneres d’aprendre. En aquest article desenvolupem breument algunes d’aquestes estratègies i recursos —la Vida Social i les activitats d’Aprenentatge i Servei, el reptes i responsabilitats que es plantegen en cada etapa, el rol de les tutories i el DOP o l’orientació professional, entre altres—, una selecció que demostra que la personalització de l’aprenentatge no és només una metodologia, sinó una filosofia que impregna totes les activitats educatives.

    Ens esforcem per garantir que cada alumne

    trobi sentit en allò que aprèn,

    vegi l’aplicabilitat dels seus coneixements

    i sigui conscient dels seus punts forts i de millora.

     

    Metodologies i recursos de personalització de l’aprenentatge

    L’organització com a ciutat-escola i la Vida Social són dos elements diferencials del model de l’Escola, que promouen la personalització des de l’Etapa 1. Tot seguit destaquem altres metodologies i recursos que potencien la personalització i la diversitat.

    1. La Vida Social: un camí personal cap a la convivència

    Un dels espais més potents de personalització de l’aprenentatge és la Vida Social, un laboratori de convivència i participació democràtica. La vivència és diferent per a cada alumne i fomenta habilitats com el lideratge, la negociació o l’empatia.

    Dins del model de Vida Social trobem les activitats d’Aprenentatge i Servei (ApS), que impliquen l’alumnat en el dia a dia de l’escola i permeten treballar competències de desenvolupament interpersonal i social.

    2. Reptes amb ànima: aprendre connectats amb la realitat

    A la nostra escola, els projectes i reptes tenen ànima. No són exercicis buits, sinó propostes que parteixen dels interessos de l’alumnat i de problemes reals: investigar com crear un hort sostenible, crear una campanya de recapte d’aliments, col·laborar amb entitats del tercer sector… Són exemples d’un aprenentatge viu, útil i significatiu, que sovint segueixen la seqüència del mètode científic i permeten que cada alumne trobi el sentit i el valor del que està aprenent.

    3. Metacognició i objectius personals d’aprenentatge

    Creiem en la importància de la metacognició, entesa com el fet que l’alumnat sigui conscient del procés d’aprenentatge: quines metodologies són més útils i què poden millorar.

    Per això, treballem amb eines com l’autoavaluació, la coavaluació i el diari d’aprenentatge, que afavoreixen la consciència del propi procés d’aprenentatge. També utilitzem contractes didàctics, que permeten pactar objectius personalitzats entre alumnes i docents.

    4. Tutoria i DOP: una escola que acompanya

    Mitjançant un vincle de confiança, els tutors acompanyen de ben a prop l’aprenentatge, treballant conjuntament amb l’alumnat i les famílies. Fins i tot els moments del menjador, quan tutors i alumnes comparteixen taula, esdevenen espais per conèixer, escoltar i orientar.

    El Departament d’Orientació Psicopedagògica (DOP) també té un paper fonamental per garantir que tothom, especialment l’alumnat amb necessitats específiques, rebi el suport necessari per avançar.

    5. Metodologies actives i flexibles

    Altres metodologies d’aplicació transversal que contribueixen a la personalització del procés són:

    • Treball cooperatiu: els alumnes aprenen els uns dels altres i desenvolupen habilitats socials.
    • Tallers: espais de sistematització que permeten adaptar-se a les necessitats de l’alumnat.
    • Codocència: permet una mirada més atenta i plural per part del professorat dins l’aula.
    • Plataformes digitals: faciliten itineraris d’aprenentatge adaptats al ritme i nivell de cada persona, limitant-ne l’ús en funció de cada edat.

    6. Orientació per a la vida

    Personalitzar també és acompanyar l’alumnat en la construcció del seu projecte de vida. Des de les primeres etapes a l’Escola fins a Batxillerat, oferim espais d’orientació personal, social, acadèmica i vocacional, on els alumnes poden descobrir qui són i cap on volen anar. Les xerrades amb professionals, les sortides, el seguiment tutorial… Tot contribueix, no només a fer créixer els seus coneixements, sinó també a construir la seva identitat i marcar el seu propi camí.

    Natalia Pueyo
    Coordinadora d’innovació

    Isa Comas
    Responsable de l’Àmbit d’Orientació

    setembre 22, 2025/by marketing
    https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2025/09/Metacognicio-infantil2.png 1814 2402 marketing https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2024/10/logo_escoles_garbi-300x138.png marketing2025-09-22 09:56:442025-09-22 09:56:44Com personalitzem l’aprenentatge

    Cercador

    Search Search

    Últimes notícies

    • Com personalitzem l’aprenentatge setembre 22, 2025
    • Com aprenem matemàtiques a l’Etapa2 setembre 10, 2025
    • Tecnologia: valors i aprenentatge juny 27, 2025

    Categories

    • Apunts
    • Biblioteca
    • Categoria
    • Ciència
    • Destacada
    • DOP
    • Erasmus
    • Estètica
    • Ètica
    • General
    • Jornades i congressos
    • Noticiari
    • Som Garbí Pere Vergés
    • Vida Social

    Garbí Pere Vergés Esplugues
    Carrer Sant Mateu, 34-38
    08950 Esplugues de Llobregat

    933 710 504
    esplugues@escolesgarbi.cat

    Garbí Pere Vergés Badalona
    Av. Palmeres, 5. Urbanització Mas Ram
    08916 Badalona

    933 954 311
    badalona@escolesgarbi.cat

    Fundació Escoles Garbí
    Carrer Diputació 37-39, local 3b
    08015 Barcelona

    933 021 527
    fundacio@escolesgarbi.cat

    © Copyright - Garbí Pere Vergés
    • Avis legal i Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Treballa amb nosaltres
    • Beques i ajuts
    • Canal de denúncies
    Link to: Com aprenem matemàtiques a l’Etapa2 Link to: Com aprenem matemàtiques a l’Etapa2 Com aprenem matemàtiques a l’Etapa2 Scroll to top Scroll to top Scroll to top

    ESCOLES GARBÍ PERE VERGÉS, a la seva web, https://escolesgarbi.cat/, utilitza cookies i altres tecnologies similars que emmagatzemen i recuperen informació quan vostè navega. Aquestes tecnologies poden servir per a finalitats diverses, com ara reconèixer un usuari i obtenir informació dels seus hàbits de navegació. Els usos concrets que fem d'aquestes tecnologies es descriuen a la informació de la Política de Cookies. En aquesta web, disposem de cookies pròpies i de tercers per a l'accés i el registre al formulari dels usuaris. La informació sobre les cookies la rebrà al Botó de MÉS INFORMACIÓ, a la Política de Cookies. En atenció a l'ús de les cookies aprovada al mes de juliol de 2023, amb els criteris del Comitè Europeu en Protecció de Dades, (CEPD), pel RGPD-UE-2016/679, LSSI-CE-2002/21/CE , actualització, 09/05/2023, sol·licitarem el vostre consentiment per a l'ús de cookies a la nostra web.

    Acceptar la configuracióRebutjarConfiguració general

    Cookie and Privacy Settings



    Ús de cookies

    Podem sol·licitar que s'estableixin cookies al seu dispositiu. Utilitzem cookies per saber com es visiten els nostres llocs web, com interactua amb nosaltres, per millorar la seva experiència d’usuari i per personalitzar la seva relació amb el nostre lloc web.

    Faci clic en els títols de les diferents categories per obtenir més informació. També pot canviar algunes de les seves preferències. Tingui en compte que bloquejar determinats tipus de cookies pot afectar la seva experiència als nostres llocs web i limitar els serveis que podem oferir.

    Cookies estrictament necessàries

    Aquestes cookies són estrictament necessàries per oferir els serveis disponibles a través del lloc web i per permetre l'ús de determinades funcionalitats.

    Com que són essencials per al funcionament del lloc, rebutjar-les pot afectar el rendiment i el comportament del lloc web. Sempre pot bloquejar o eliminar aquestes cookies modificant la configuració del seu navegador per forçar el bloqueig de totes les cookies d’aquest lloc. Tanmateix, si ho fa, se li demanarà que accepti o rebutgi les cookies cada cop que torni a visitar-nos.

    Respectem plenament la seva elecció si decideixe rebutjar les cookies. No obstant això, per evitar mostrar aquest missatge repetidament, necessitem emmagatzemar una cookie amb aquesta preferència. Pot canviar aquesta elecció en qualsevol moment i també pot optar per activar altres categories de cookies per millorar la seva experiència. Si rebutja les cookies, eliminarem totes les cookies prèviament establertes en el nostre domini.

    Cookies de Google Analytics

    Aquestes cookies recullen informació de manera agregada per ajudar-nos a entendre com s’utilitza el nostre lloc web, mesurar l’efectivitat de les nostres campanyes de màrqueting i personalitzar tant el lloc web com l’aplicació per millorar la seva experiència com a usuari.

    Si no vol que es faci seguiment de la seva visita al nostre lloc, pot desactivar aquesta opció.

    Altres serveis externs

    També utilitzem diferents serveis externs com Google Fonts, Google Maps, Google reCAPTCHA i YouTube, que poden recopilar dades personals, com ara la seva adreça IP.
    Pot triar bloquejar aquests serveis aquí. Tingui en compte que això pot afectar significativament la funcionalitat i la visualització del lloc web.
    Els canvis s’aplicaran un cop es recarregui la pàgina.

    Configuració de Google Webfont:

    Configuració de Google Map:

    Configuració de Google reCaptcha:

    Youtube:

    Política de privacitat

    Poden consultar les nostres cookies i configuracions de privadesa al detall a les nostres pàgines de Política de Cookies i Política de privacitat.

    Avis legal i Política de privacitat
    Acceptar la configuracióRebutjar