Escola Garbí Pere Verges Badalona
Un ús racional de l’aigua
Aquest és un repte que implica la col·laboració de l’alumnat de totes les edats.
D’entrada, han preparat un comunicat i han penjat cartells als lavabos per transmetre a la resta de càrrecs i a totes les classes alguns consells que podem fer a casa i a l’escola per fer un ús més racional dels recursos hídrics. D’aquesta manera, convertim la situació actual en una oportunitat d’aprenentatge per a tota l’escola.
Si volem formar els homes i dones del demà, hem d’enfrontar els reptes del món canviant en el que viuran els nostres alumnes des de ben petits. Per això, durant aquestes setmanes, els alumnes d’Infantil 5 de la classe Picarols també treballen sobre la sequera com a Projecte integrat. Són els mateixos alumnes els que han triat aquest tema a partir d’una notícia escoltada a la ràdio.
Aquesta situació de la realitat els va dur a cercar notícies relacionades amb la sequera i les han compartit amb tota la classe. El tema els ha fet prendre consciència sobre la gravetat de la situació i els ha portat a trobar mesures per dur a terme a l’escola i a casa per aprofitar millor l’aigua.
Entre tots, i comptant amb el suport dels responsables de medi Ambient dels consells de govern, han definit accions com:
- Penjar els cartells amb la campanya del Departament per a l’estalvi d’aigua.
- Reutilitzar l’aigua sobrant dels gots per regar l’hort i les plantes de la classe. Els nens i nenes recullen aquesta aigua neta i en registren la quantitat recollida cada dia.
- Recollir l’aigua de rentar les mans per reutilitzar-la als lavabos en comptes d’estirar de la cadena.
A les Escoles intentem proposar experiències que quedin gravades, en aquest cas per aconseguir conscienciar-nos d’un dels objectius per al desenvolupament sostenible. Els alumnes porten aquestes propostes també a casa per tal d’estalviar i aprofitar de manera racional l’aigua. I aquest és un aprenentatge que els servirà per a tota la vida.