escolesgarbi.cat
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Preinscripcions
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Click to open the search input field Click to open the search input field Cercar
    • Menu Menu
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • La Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Gabi Virtual
    • Erasmus
    • Academia
    • Clickedu-esplugues
    • Ckickedu-Badalona
    • Instagram
    • Linkedin
    • Youtube
    • Facebook

    Tecnologia: valors i aprenentatge

    Apunts, Categoria, Noticiari

    A l’Escola Garbí Pere Vergés, la tecnologia és molt més que una eina digital: és una oportunitat per desenvolupar habilitats, valors i pensament crític. S’integra de manera natural en el dia a dia de l’aula i forma part d’un projecte pedagògic que posa l’alumne al centre del seu aprenentatge.

    Aquest curs, el projecte fa un salt qualitatiu gràcies a una subvenció que ens permet continuar avançant amb coherència i profunditat en el desenvolupament del pensament computacional i la cultura digital.

    Una oportunitat per transformar l’aprenentatge

    La subvenció rebuda ens permet consolidar i ampliar el pla digital de l’escola amb l’objectiu de desenvolupar les competències digitals entre el professorat i l’alumnat. És una oportunitat per oferir experiències educatives significatives, millorar l’equipament i reforçar la formació docent en àmbits com la intel·ligència artificial, la realitat augmentada, la robòtica educativa o la fabricació digital. Aquesta ajuda econòmica s’emmarca dins el programa estatal “Código Escuela 4.0”, impulsat pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, i està destinada específicament a l’adquisició d’equipament de robòtica, programació i llenguatge computacional.

    Aquest itinerari tecnològic acompanya l’alumnat al llarg de tota l’etapa escolar, adaptant-se a cada moment evolutiu i creixent en complexitat a mesura que els nois i noies avancen. Sempre fomentant un ús ètic i saludable, perquè entenem que la tecnologia ha d’estar al servei de les persones, en coherència amb els valors del nostre projecte pedagògic. Volem que el seu ús promogui actituds cíviques, responsables, creatives i saludables.

    Educació Infantil: començar descobrint

    A Infantil, la tecnologia s’introdueix de forma natural i progressiva mitjançant el joc. Els infants tenen el primer contacte amb el pensament computacional a través d’activitats desendollades sense dispositius tecnològics i també a partir de petits robots senzills com els Bee-Bots i Tale-Bots. Aquests dispositius esdevenen aliats per seguir seqüències, entendre ordres i resoldre reptes senzills. Permet introduir els infants en la programació de manera lúdica i fomenta la creativitat, la col·laboració i l’expressió oral.

    Aquestes activitats s’incorporen als tallers i projectes dins un entorn actiu, segur i acompanyat, on el joc és el motor de l’aprenentatge. La subvenció ha permès ampliar aquest treball amb nous recursos, com el Pack Photon Special Education, que afavoreix una participació inclusiva i atén la diversitat de l’alumnat.

    Educació Primària: construir i entendre

    A Primària, la tecnologia es treballa de forma més estructurada i connectada als interessos de l’alumnat. També es combinen activitats de programació desendollada, que fomenten el pensament lògic, amb eines digitals com Scratch o robots com el Dash, que permeten aplicar coneixements de manera creativa.

    S’hi introdueix també la cultura maker, que anima els infants a imaginar, construir i experimentar. Amb materials com Makey Makey o LEGO SPIKE Essential, transformen idees en projectes tangibles, connectant el món digital amb el físic.

    Gràcies a la subvenció, hem incorporat nous kits de robòtica que afavoreixen el treball en grups reduïts desdoblats amb una atenció més individualitzada. Això potencia la creativitat, la col·laboració i el pensament crític, alhora que genera confiança per explorar, equivocar-se i tornar a intentar-ho. Es posa èmfasi en la seguretat digital, l’autonomia progressiva i el bon ús de les tecnologies.

    Educació Secundària: aplicar i crear amb sentit

    A l’ESO, la tecnologia esdevé una eina per comprendre i incidir en el món. L’alumnat treballa amb plataformes com Scratch, Open Roberta o Arduino, i amb dispositius com el LEGO EV3 o les plaques micro:bits.

    S’hi introdueixen conceptes avançats com la intel·ligència artificial, la realitat augmentada o l’anàlisi de dades, sempre en contextos significatius: sostenibilitat, vida quotidiana o entorn social.

    La subvenció ha fet possible la incorporació de nous recursos com el robot Nous IA o el robot tinkerkit, sensors ambientals i càmeres de visió artificial. Aquests materials permeten desenvolupar projectes més complexos —en el camp de la domòtica, el control de sistemes o la intel·ligència artificial— amb una mirada pràctica i orientada a la realitat. Davant de reptes reals, l’alumnat desenvolupa solucions viables, creatives i amb sentit.

    Es treballa la competència digital responsable, amb activitats interdisciplinàries que fomentem l’ètica digital i  la sostenibilitat.

    Batxillerat: aprofundir i liderar

    Al Batxillerat, l’itinerari tecnològic culmina oferint als alumnes l’oportunitat d’aprofundir, especialitzar-se i liderar projectes amb impacte. Treballen en camps com la programació avançada, la ciberseguretat, la domòtica o la intel·ligència artificial, amb projectes alineats amb els seus interessos i amb la realitat actual.

    Amb recursos com els Arduino Starter Kits, Raspberry Pi o les ulleres de realitat virtual Meta Quest 3, poden experimentar, analitzar dades i simular entorns. L’aprenentatge tecnològic es connecta amb la recerca, la sostenibilitat i l’impacte social. També es reflexiona sobre els límits i oportunitats del món digital en la vida personal i professional.

    Gràcies a la subvenció, hem creat l’Espai Maker, un taller obert a la innovació i la creativitat, on l’alumnat pot idear, construir, provar i compartir. Aquest espai viu promou l’acció i la reflexió, i simbolitza el nostre compromís amb una educació equitativa i transformadora.

    Per fer-ho possible, hem incorporat equipament tecnològic punter com la Cricut Maker 3, una eina versàtil per al treball amb materials diversos (paper, fusta, cuir, etc.); impressores 3D P1S Combo, que permeten iniciar-se en el disseny i la impressió 3D de manera motivadora; i la talladora làser Beambox, una màquina de tall i gravat làser ideal per a la creació de prototips físics. Aquestes eines potencien l’aprenentatge actiu, el pensament crític i la resolució de problemes a través de la pràctica i l’experimentació.

    A Batxillerat, la tecnologia ajuda l’alumnat a entendre millor el món, prendre decisions amb criteri i construir el seu projecte vital amb sentit.

    Una proposta pedagògica coherent i sostinguda

    Aquest desplegament tecnològic no és fruit de la improvisació, sinó d’una proposta pedagògica sòlida, basada en cinc eixos estratègics que garanteixen una integració coherent i transformadora de la tecnologia:

    • Currículum digital progressiu: les competències tecnològiques s’introdueixen des d’Educació Infantil i evolucionen fins a al batxillerat, creixent en complexitat.
    • Desplegament transversal: la tecnologia s’integra a totes les àrees del coneixement, connectant amb la realitat i potenciant un aprenentatge viu i funcional.
    • Organització flexible: grups desdoblats i configuracions adaptades permeten una atenció personalitzada i un ús actiu dels recursos.
    • Espai Maker: un entorn d’ideació, experimentació i creació que transforma idees en projectes reals amb llibertat i responsabilitat.
    • Equip docent compromès: la formació contínua garanteix que la tecnologia sigui una eina educativa amb sentit, al servei de l’autonomia i la capacitat de transformació.

    Tecnologia amb sentit, valors amb futur

    A l’Escola Garbí Pere Vergés, la tecnologia no és només un recurs, sinó una via per aprendre amb sentit, créixer amb consciència i transformar el món amb criteri. Amb aquesta subvenció, reafirmem el nostre compromís amb una educació rigorosa, viva i orientada al futur: una educació que posa les eines, inclosa la IA, al servei de les persones i els valors al servei del canvi.

     

    Àlex López-Duran

    Responsable àmbit científic, matemàtic i tecnològic

    Natàlia Rodríguez

    Responsable àmbit recerca i selecció d’informació

    juny 27, 2025/by Misterads
    https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2025/06/Tecnologia-valors-i-aprenentatge.jpg 464 630 Misterads https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2024/10/logo_escoles_garbi-300x138.png Misterads2025-06-27 11:11:192025-07-12 18:41:39Tecnologia: valors i aprenentatge

    Cercador

    Search Search

    Últimes notícies

    • Diari de Casal Setmana 5 juliol 30, 2025
    • Diari de Casal Setmana 4 juliol 25, 2025
    • Diari de Casal Setmana 3 juliol 24, 2025

    Categories

    • Apunts
    • Biblioteca
    • Categoria
    • Ciència
    • Destacada
    • DOP
    • Erasmus
    • Estètica
    • Ètica
    • General
    • Jornades i congressos
    • Noticiari
    • Som Garbí Pere Vergés
    • Vida Social

    Garbí Pere Vergés Esplugues
    Carrer Sant Mateu, 34-38
    08950 Esplugues de Llobregat

    933 710 504
    esplugues@escolesgarbi.cat

    Garbí Pere Vergés Badalona
    Av. Palmeres, 5. Urbanització Mas Ram
    08916 Badalona

    933 954 311
    badalona@escolesgarbi.cat

    Fundació Escoles Garbí
    Carrer Diputació 37-39, local 3b
    08015 Barcelona

    933 021 527
    fundacio@escolesgarbi.cat

    © Copyright - Garbí Pere Vergés
    • Avis legal i Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Treballa amb nosaltres
    • Beques i ajuts
    • Canal de denúncies
    Link to: Aprenentatge amb sentit per a tothom Link to: Aprenentatge amb sentit per a tothom Aprenentatge amb sentit per a tothom Link to: Diari de Casal Setmana 1 Link to: Diari de Casal Setmana 1 Diari de Casal Setmana 1 Scroll to top Scroll to top Scroll to top

    ESCOLES GARBÍ PERE VERGÉS, a la seva web, https://escolesgarbi.cat/, utilitza cookies i altres tecnologies similars que emmagatzemen i recuperen informació quan vostè navega. Aquestes tecnologies poden servir per a finalitats diverses, com ara reconèixer un usuari i obtenir informació dels seus hàbits de navegació. Els usos concrets que fem d'aquestes tecnologies es descriuen a la informació de la Política de Cookies. En aquesta web, disposem de cookies pròpies i de tercers per a l'accés i el registre al formulari dels usuaris. La informació sobre les cookies la rebrà al Botó de MÉS INFORMACIÓ, a la Política de Cookies. En atenció a l'ús de les cookies aprovada al mes de juliol de 2023, amb els criteris del Comitè Europeu en Protecció de Dades, (CEPD), pel RGPD-UE-2016/679, LSSI-CE-2002/21/CE , actualització, 09/05/2023, sol·licitarem el vostre consentiment per a l'ús de cookies a la nostra web.

    Acceptar la configuracióRebutjarConfiguració general

    Cookie and Privacy Settings



    Ús de cookies

    Podem sol·licitar que s'estableixin cookies al seu dispositiu. Utilitzem cookies per saber com es visiten els nostres llocs web, com interactua amb nosaltres, per millorar la seva experiència d’usuari i per personalitzar la seva relació amb el nostre lloc web.

    Faci clic en els títols de les diferents categories per obtenir més informació. També pot canviar algunes de les seves preferències. Tingui en compte que bloquejar determinats tipus de cookies pot afectar la seva experiència als nostres llocs web i limitar els serveis que podem oferir.

    Cookies estrictament necessàries

    Aquestes cookies són estrictament necessàries per oferir els serveis disponibles a través del lloc web i per permetre l'ús de determinades funcionalitats.

    Com que són essencials per al funcionament del lloc, rebutjar-les pot afectar el rendiment i el comportament del lloc web. Sempre pot bloquejar o eliminar aquestes cookies modificant la configuració del seu navegador per forçar el bloqueig de totes les cookies d’aquest lloc. Tanmateix, si ho fa, se li demanarà que accepti o rebutgi les cookies cada cop que torni a visitar-nos.

    Respectem plenament la seva elecció si decideixe rebutjar les cookies. No obstant això, per evitar mostrar aquest missatge repetidament, necessitem emmagatzemar una cookie amb aquesta preferència. Pot canviar aquesta elecció en qualsevol moment i també pot optar per activar altres categories de cookies per millorar la seva experiència. Si rebutja les cookies, eliminarem totes les cookies prèviament establertes en el nostre domini.

    Cookies de Google Analytics

    Aquestes cookies recullen informació de manera agregada per ajudar-nos a entendre com s’utilitza el nostre lloc web, mesurar l’efectivitat de les nostres campanyes de màrqueting i personalitzar tant el lloc web com l’aplicació per millorar la seva experiència com a usuari.

    Si no vol que es faci seguiment de la seva visita al nostre lloc, pot desactivar aquesta opció.

    Altres serveis externs

    També utilitzem diferents serveis externs com Google Fonts, Google Maps, Google reCAPTCHA i YouTube, que poden recopilar dades personals, com ara la seva adreça IP.
    Pot triar bloquejar aquests serveis aquí. Tingui en compte que això pot afectar significativament la funcionalitat i la visualització del lloc web.
    Els canvis s’aplicaran un cop es recarregui la pàgina.

    Configuració de Google Webfont:

    Configuració de Google Map:

    Configuració de Google reCaptcha:

    Youtube:

    Política de privacitat

    Poden consultar les nostres cookies i configuracions de privadesa al detall a les nostres pàgines de Política de Cookies i Política de privacitat.

    Avis legal i Política de privacitat
    Acceptar la configuracióRebutjar