A la Fundació Escoles Garbí creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança per a tot el nostre personal, els alumnes, famílies, membres de l’òrgan de govern i col·laboradors.
Per aquesta raó, en compliment de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, de protecció de l’informant, la Fundació Escoles Garbí posa en funcionament un Canal de denúncies adaptat a la regulació actual. Es tracta d’un mitjà a través del qual es pot fer arribar a la Fundació la denúncia de fets que puguin ser delictius, constitutius d’una infracció administrativa, d’un incompliment de la legislació vigent o de la normativa interna.
El canal de denúncies està a disposició de tot el personal, els alumnes, famílies, clients i col·laboradors que puguin tenir coneixement d’algun d’aquests fets.
QUINS FETS ES PODEN NOTIFICAR?
Podeu informar a través del Canal de denúncies dels fets que consideris que puguin suposar un incompliment de la normativa legal, del Codi de bon govern i bones pràctiques o de qualsevol normativa interna vigent, com ara:
- Conductes relatives al frau i a la corrupció.
- Conductes relatives a la seguretat, salut i higiene a la feina.
- Discriminació i assetjament al lloc de treball.
- Conductes relatives a la seguretat de la informació i protecció de dades.
- Conductes contràries als drets humans o danys al medi ambient.
- Conductes deshonestes o que puguin malmetre la reputació de la Fundació.
- Altres possibles infraccions penals o administratives, així com de normativa interna de la Fundació.
CARACTERÍSTIQUES PRINCIPALS
- Confidencialitat: Entenem que la confidencialitat és fonamental per encoratjar les persones a presentar comunicacions al Canal de denúncies. La Fundació garanteix la confidencialitat absoluta en tot el procés d’investigació interna i protegeix la identitat de la persona informant en la mesura permesa per la llei sens perjudici de les actuacions judicials que es puguin donar amb posterioritat. El Canal contempla la possibilitat de presentar la denúncia de manera anònima.
- Procés d’investigació imparcial: Un cop es presenta una comunicació, el nostre equip d’experts investigarà minuciosament l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés s’han de respectar els drets dels involucrats, en particular la presumpció d’innocència, el principi de contradicció i el dret a l’honor.
- Protecció contra represàlies: No tolerem cap forma de represàlia contra les persones informants o col·laboradores de bona fe. Estem compromesos a salvaguardar els drets i la integritat dels qui s’atreveixen a informar de qualsevol irregularitat. Prendrem mesures disciplinàries apropiades contra qualsevol individu que prengui represàlies contra una persona informant o col·laboradora de bona fe.
- Diligència: Les persones gestores del canal tramitaran diligentment les informacions que se’ls hagin comunicat. En tot cas, s’ha d’adoptar la decisió que sigui necessària en el termini màxim de tres mesos, llevat de casos d’especial complexitat que requereixin una ampliació del termini, cas en què aquest es pot estendre fins a un màxim de tres mesos addicionals més.
- Resolució i seguiment: Un cop conclosa la investigació, prendrem les accions necessàries per abordar el problema identificat i, quan sigui possible, prendrem mesures correctives per prevenir futures violacions. En el seu cas es recomanarà l’adopció de mesures sancionadores. A més, ens comprometem a mantenir informada la persona informant sobre el progrés i la resolució de la seva comunicació, sempre que sigui possible i permès per la llei.
IMPORTANT: Si la vostra consulta, queixa o suggeriment no està relacionada amb infraccions o incompliments de la normativa vigent, si us plau, feu servir qualsevol dels altres canals d’atenció, comunicació i informació habituals.
Vetllem pel compliment normatiu i el comportament ètic
En coherència amb el nostre Projecte Educatiu i la legislació vigent, l’obertura d’aquest canal referma el compromís de tots els que formem part de la Fundació i les Escoles per desenvolupar la nostra activitat amb els valors ètics i d’integritat que defineixen la nostra cultura corporativa.
Les denúncies es canalitzen a través de la plataforma Co-Resol, que permet garantir la confidencialitat de la informació tractada tant per a les persones informants com per a les denunciades, i a la vegada dona la possibilitat de realitzar la comunicació de forma anònima.
Aquesta plataforma permet enviar comunicacions via aplicació mòbil o a través de la pàgina web.
COM ENVIAR UNA COMUNICACIÓ?
Hi ha dues opcions:
1. Mitjançant l’app co-resol:
- Descarrega’t l’app co-resol, acceptant les notificacions. És gratuïta i està disponible a l’App Store i a Google Play.
- Prem el botó “fes un click” i tot seguit introdueix el codi GARBÍ.
- Selecciona el botó del canal.
- Escriu el teu missatge o fes una nota de veu, sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
- Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
- Un cop hagis efectuat aquestes passes, rebràs un missatge com a justificant de recepció del teu click.
- La comunicació per al seguiment del click es realitzarà mitjançant un xat segur (podràs accedir-hi des del botó de xat de la pantalla inicial de l’app) fins al tancament del mateix.
2. Mitjançant pàgina web
Podeu accedir-hi a través d’aquest enllaç:
- Prem el botó “Fes un click” i introdueix el codi GARBÍ.
- Selecciona el botó del canal.
- Escriu el teu missatge o fes una nota de veu, sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
- Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
- En aquest cas, amb l’acusament de rebut rebràs un codi identificador i una contrasenya únics que hauràs de desar per mantenir la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu click.
- Cada vegada que vulguis saber si tens missatge nou al xat o vulguis aportar més informació, per assegurar la confidencialitat, has d’introduir aquest codi i contrasenya a la pàgina d’inici, al botó “Accedir a un click anterior”.
IMPORTANT: Aquest Canal de denúncies no és un servei d’emergències. No s’ha d’utilitzar aquest canal per informar sobre situacions que comportin una amenaça immediata. Si necessiteu assistència en una situació d’aquest tipus, si us plau contacteu amb les vostres autoritats locals i utilitzeu els canals definits a aquest efecte.
POLÍTICA DE GESTIÓ DEL SII
Pots accedir, a través d’aquest enllaç, a la Política de gestió del Sistema Intern d’Informació (Canal de Denúncies) de la Fundació Escoles Garbí. Hi trobaràs tota la informació necessària sobre el funcionament del canal i sobre els drets i deures de les persones que puguin intervenir al procediment derivat del seu ús. Recorda que, en qualsevol cas, la comunicació de la denúncia ha de ser a través de la plataforma Co-Resol o bé mitjantçant entrevista personal amb el l’òrgan responsable de gestionar el Canal de denúncies.