ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE

Fa més de 10 anys que vam introduir a l’escola el Pla TAC, amb la introducció de la compra de dispositius digitals per part dels alumnes i l’elaboració dels materials didàctics per part dels mestres i professors. Després d’aquests cursos, s’han produït canvis tecnològics: algunes tecnologies digitals han aparegut i d’altres que han quedat enrere. Les eines digitals permeten no sols tenir l’alumnat com a receptors d’aprenentatge sinó incrementar les possibilitats creatives. Per tant, les tecnologies digitals poden tenir un impacte favorable en l’aprenentatge dels alumnes si s’utilitzen de manera adequada, amb objectius clars i definits. A més a més, han aparegut estudis que expliquen les implicacions i els riscos del temps d’exposició a les pantalles i d’addició als dispositius dels infants.

Definir clarament quina estratègia vol seguir un centre vers aquestes tecnologies digitals, l’ajudarà a treure’n el màxim profit educatiu. Ha arribat el moment de fer-ne un replantejament.

L’estratègia digital de centre (EDC) de l’Escola Garbí Pere Vergés, després de fer una diagnosi i un anàlisi de la situació actual, definim les línies d’actuació que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin els objectius relacionats amb la competència digital. També definim les estratègies, les actuacions i els indicadors per fer-ne seguiment i avaluació.

PLANIFICACIÓ / ACTIVITATS

FITXA ACTIVITAT 1.1

Nom activitatRevisar i actualitzar la competència digital en tots els espais educatius.
Objectiu vinculatFer el desplegament de la competència digital dels alumnes.
Descripció de l’activitatA partir del currículum oficial, graduar els continguts per cursos i incorporar-los a les programacions dels diferents espais d’aprenentatge donada la transversalitat de la competència.
Responsable Responsable STEM
Agents implicatsEquip docent
Destinatari (professors, alumnes, PAS) Alumnes
On s’aplica (àrees, matèries, àmbits…) Matèries (tots els epais d’aprenentatge)
TemporitzacióCurs 2022-23
1T 2T 3T
EI3, EP1, EP4, ESO1; BTX1
Curs 2023-24
1T 2T 3T
EI3, EP1, EP4, ESO1; BTX1
EI4, EP2, EP5, ESO2; BTX2
Curs 24-25
1T 2T 3T
EI4, EP2, EP5, ESO2; BTX2
EI5, EP3, EP6, ESO3; ESO4
Curs 25-26
1T 2T 3T
EI5, EP3, EP6, ESO3; ESO4
RecursosProgramacions, mapa de continguts i currículum oficial
Espai Reunions de cicle i d’equips docents
Indicadors amb criteri d’èxitNombre de nivells i matèries on s’ha deplegat la competència

FITXA ACTIVITAT 1.2

Nom activitatIncorporar activitats de pensament computacional en les diferents àrees d’aprenentatge per a la millora de la competència digital de l’alumnat.
Objectiu vinculat Fer el desplegament de la competència digital dels alumnes
Descripció de l’activitatA partir del currículum oficial, graduar els continguts per cursos i incorporar-los a les programacions dels diferents espais d’aprenentatge donada la transversalitat de la competència.
Responsable Responsable STEM
Agents implicatsEquip docent
Destinatari (professors, alumnes, PAS) Alumnes
On s’aplica (àrees, matèries, àmbits…) Matèries (tots els epais d’aprenentatge)
TemporitzacióCurs 2022-23
1T 2T 3T
EI3, EP1, EP4, ESO1; BTX1
Curs 2023-24
1T 2T 3T
EI3, EP1, EP4, ESO1; BTX1
EI4, EP2, EP5, ESO2; BTX2
Curs 24-25
1T 2T 3T
EI4, EP2, EP5, ESO2; BTX2
EI5, EP3, EP6, ESO3; ESO4
Curs 25-26
1T 2T 3T
EI5, EP3, EP6, ESO3; ESO4
RecursosProgramacions, mapa de continguts i currículum oficial
Espai Reunions de cicle i d’equips docents
Indicadors amb criteri d’èxitNombre de nivells on s’ha deplegat la competència

FITXA ACTIVITAT 1.3

Nom activitatEstablir els criteris per a l’adquisició de la competència digital a través de la redacció i concreció d’indicadors d’avaluació a les diferents dimensions de la competència digital.
Objectiu vinculat Fer el desplegament de la competència digital dels alumnes
Descripció de l’activitat A partir del currículum oficial, graduar els continguts per cursos i incorporar-los a les programacions dels diferents espais d’aprenentatge donada la transversalitat de la competència.
ResponsableResponsable STEM / Direcció Acadèmica
Agents implicatsProfessors dels espais d’aprenentatge on es deplegui.
Destinatari (professors, alumnes, PAS)Alumnes
On s’aplica (àrees, matèries, àmbits…)Matèries
TemporitzacióCurs 2023-24
EI3, EP1, EP4, ESO1; BTX1
Curs 2024-25
EI4, EP2, EP5, ESO2; BTX2
Curs 25-26
EI5, EP3, EP6, ESO3; ESO4
RecursosProgramacions, mapa d’indicdadors d’avaluació i currículum oficial
EspaiReunions de cicle i d’equips docents
Indicadors amb criteri d’èxitNombre de matèries on s’introdueixi el nou sistema d’avaluació.