Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Les auxiliars de conversa

Personalització aprenentatge

L’aprenentatge de l’anglès a l’escola arrenca a EI3 amb la tasca de les auxiliars de conversa. Presents durant tot el curs, creen un vincle de confiança amb l’alumnat per generar un entorn que afavoreixi el primer contacte natural amb la llengua anglesa.

El primer vincle amb la llengua anglesa

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge de l’anglès a l’Escola es planteja amb un enfocament comunicatiu i plurilingüe, que s’adapta a les necessitats dels nens i nenes en cada etapa i evoluciona a mesura que creixen. El procés arrenca a Educació Infantil, on treballem la relació natural amb la llengua: es tracta que l’anglès estigui present al seu voltant, en qualsevol situació significativa o lúdica, perquè s’acostumin a la sonoritat i vagin adquirint sons i paraules. Així és com es comença a adquirir qualsevol llengua.

“My job is to create an immersive language environment for children gain a sense of the sounds and rhythms of English, Isingalotof songs, play a lot of games and read a lot of books. My favorite part of the day is always story time.”

Rose Ward

A les aules d’EI3, a banda de la tutora del curs, sempre hi ha una auxiliar de conversa que només es dirigeix als nens i nenes en anglès. L’objectiu és que generin un vincle amb la llengua a través de la relació amb aquesta persona de referència. Per aconseguir-ho, les auxiliars han de ser persones amb la capacitat de crear i mantenir aquest vincle, afavo- rint la motivació i l’actitud positiva envers la llengua, en un context de confiança i voluntat comunicativa.

L’Escola aposta de forma decidida per aquesta metodologia i manté el suport de l’auxiliar de conversa durant tot el curs, no únicament en el període d’adaptació. En les pàgines següents recollim el testimoni de diverses auxiliars de conversa, que comparteixen la valoració de la seva tasca i expliquen com és la relació amb l’alumnat. En anglès, és clar!

“My students are an absolute delight! They’re curious and spend a lot of time observing and exploring. Their desire to learn and develop makes teaching them incredibly rewarding. It’s magical to see their progress, and I’m always amazed at how quickly they pick up new words.”

Sev Ozer

De la barrera del silenci a la comunicació amb confiança

A EI3, cada dia és una nova oportunitat de descobriment. Gràcies a l’acompanyament de les tutores i auxiliars de conversa, els petits superen la barrera del silenci, transformant-se en valents comunicadors. Exemples dels continguts en anglès que es treballen a EI3:

  • Salutacions i paraules de cortesia: good morning, good afternoon, please, thank you, you’re welcome, hello, goodbye.
  • Ordres i accions quotidianes: tidy up, make the line, sit down, stand up.
  • Atributs com colors, volum (big-small) i meteorologia (cold, hot, rainy, sunny)
  • Parts del cos (eyes, arm, shoulders, feet) i emocions (sad, happy, angry, scared, suprised, tired).
  • Peces de fruita del dinar: apple, orange, banana.

“Children must see us as a secure, trustworthy figure in their day to day life in order for our job to be efficient. We share a lot of happy moments with the children, but also moments of sadness and distress. Our job is also to help them navigate their emotions and to grow as happy, healthy individuals. It is very exhausting, but also very rewarding!”

Ana Ching

Les auxiliars de conversa utilitzen models lingüístics basats en la repetició. Els infants aprenen tal com ho fan els nadons anglesos, emprant la llengua en contextos significatius que es donen a la vida real: anar al lavabo, ajudar en la resolució d’un conflicte o acompanyar-los en una tasca que ha plantejat la tutora. També es realitzen lectures de contes, que incorporen l’storytelling i afavoreixen el vincle entre l’auxiliar i els infants.

“It’s wonderful to observe the growth and improvement of the children from the first day of school to the last. Speaking to the children in English and watching them strive to understand and communicate is incredibly gratifying. One of my favourite things is the connection, warmth, and bond we build with each child.”

Laura Roca

El procés d’ensenyament-aprenentatge de l’anglès continua a EI4 i EI5 mitjançant una evolució de la metodologia. En aquests cursos ja comencem a fer entre set i vuit hores a la setmana amb la mestra d’anglès i introduïm el mètode CLIL (Content and Language Integrated Learning). Aquest mètode, que es manté fins a 2n de Batxillerat, afavoreix que l’anglès entri en tots els àmbits de l’aprenentatge i pugui utilitzar-se en qualsevol activitat (jocs, música, esport…).

“I love witnessing the children’s curiosity and enthusiasm as they learn English. Each day is filled with new discoveries, laughter, and growth. Helping them communicate in this language and seeing their progress makes me feel proud.”

Laura Ardoy

Personalització aprenentatge