L’Espai de Coneixement és una via per difondre experiències i innovacions per i des de l’Escola en concret i del sector educatiu en general. Des d’aquest espai, la Fundació Escoles Garbí vol explicitar el coneixement que es genera en la pràctica educativa del dia a dia i compartir-lo amb el nostre entorn per tal de ser fidels als nostres valors de compromís amb la societat. Partint de les nostres finalitats educatives i fugint de les fronteres de les etapes, de les matèries i de la forma clàssica d’entendre l’escola, volem aportar al sector educatiu les nostres millors pràctiques i experiències o aquelles en les que ens hem inspirat per fer una realitat el nostre model de Ciutat-escola.
Aprendre fora de les aules, ara més que mai
L’actualitat socio-sanitària (COVID-19) i la pedagògica (aprenentatges significatius) ens reafirma que els jardins de les nostres escoles són un entorn d’aprenentatge essencial.
#GarbiPereVergesaCasa, aprenent a pensar, sentir i estimar en temps de confinament.
La transició cap a l’escola virtual s’ha pogut liderar amb eficiència perquè ja havíem introduït canvis metodològics a la pràctica educativa.
Aprendre llengües estrangeres
...no és qüestió d’un temps... és per a tota la vida
La sobreexposició a les pantalles
Pautes per a adolescents i no tan adolescents
Projectes amb ànima
Els projectes han de tenir ànima si volem aconseguir educar el nostre alumnat en valors essencials per a la societat actual i futura
I quan sortim de l’escola... Hem de fer els deures?
Només allò que l’alumne està estudiant, si realment l’estimula i si ho pot connectar amb els seu dia a dia, aquest aprenentatge perdurarà a la memòria i podrà ser incorporat al seu bagatge d’eines i estratègies per a la vida.
L'avaluació
Un instrument d’orientació en el procés d’aprenentatge
Estimem la música i la música ens ensenyarà a estimar
A l’escola volem que els alumnes aprenguin, gaudeixin i s’emocionin expressant-se, i la música ha estat des dels nostres orígens una eina essencial per aconseguir-ho.
Vet aquí una vegada...
L’escriptura de textos literaris a l’aula.
Infoxicació
Com prendre el control i la gestió de la informació?
Per a què s’utilitzen les tecnologies a l’aula?
Els diferents usos de les tecnologies estan en funció del temps de treball en què ens trobem.
Saber ser, saber estar
Valorar l’esforç, saber dedicar l’estona adequada a cada feina amb l’atenció necessària i descobrir el plaer i l’orgull de la feina ben feta i la tasca acabada.