L’Espai de Coneixement és una via per difondre experiències i innovacions per i des de l’Escola en concret i del sector educatiu en general. Des d’aquest espai, la Fundació Escoles Garbí vol explicitar el coneixement que es genera en la pràctica educativa del dia a dia i compartir-lo amb el nostre entorn per tal de ser fidels als nostres valors de compromís amb la societat. Partint de les nostres finalitats educatives i fugint de les fronteres de les etapes, de les matèries i de la forma clàssica d’entendre l’escola, volem aportar al sector educatiu les nostres millors pràctiques i experiències o aquelles en les que ens hem inspirat per fer una realitat el nostre model de Ciutat-escola.
L'avaluació inicial: el GPS del curs escolar
Per què hem de fer una avaluació inicial?
L’aprenentatge dels valors
L’aprenentatge dels elements de les competències transversals, dels valors, es produeix a través dels models, les activitats vivencials i la reflexió i el compromís personal.
Rebem la LOMLOE amb els deures fets
Durant el procés de renovació del projecte pedagògic vam definir les bases per a l’aprenentatge competencial
Aprenem de la terra
“Cuidar un hort, encara que sigui petit, ens ajuda a desenvolupar empatia i incrementa el respecte per aquells que cultiven els aliments de la nostra taula. Dos valors que necessitem amb urgència per habitar un món millor” (Gladis Yañez)
El Llibre de lector
Una eina fonamental per formar lectors competents i autònoms
Despertar la creativitat
Optativa del Batxillerat Artístic
A Garbí Pere Vergés orientem per al present i per al futur
El creixement personal i el desenvolupament intel·lectual del alumnes són la raó de l’existència de les nostres escoles.
Aprofitar la curiositat innata per aprendre ciència
Apropem els alumnes a les ciències a través de l'experiència
L’estona del jardí: temps de lleure, de joc i d’aprenentatge
A Garbí Pere Vergés considerem el temps de joc i jardí com a una oportunitat educativa essencial per al desenvolupament integral dels alumnes
El procés de lectoescriptura
La lectura i l’escriptura no són només eines acadèmiques, sinó també instruments fonamentals per al creixement individual i social de les persones, vehicles principals per a l'adquisició de coneixements.
Aprendre fora de l’aula
Espais i temps educatius que traspassen els límits de l’aula i de l’horari lectiu.
Les Pautes de treball comú: una visió compartida de l’aprenentatge
Dissenyar, construir i aplicar acords metodològics per a la innovació en la pràctica educativa.