Garbí Pere Vergés Esplugues
Carrer Sant Mateu, 34-38
08950 Esplugues de Llobregat
Garbí Pere Vergés Badalona
Av. Palmeres, 5. Urbanització Mas Ram
08916 Badalona
Fundació Escoles Garbí
Carrer Diputació 37-39, local 3b
08015 Barcelona
Entre 2016 i 2020, l’Escola ha estat una de les institucions de Catalunya amb més participació en el programa europeu Erasmus+, que ha promogut la cooperació entre institucions educatives i entitats públiques per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques. La implicació en aquest període s’ha basat en la participació en projectes d’intercanvis lingüístics i activitats de networking amb altres centres i institucions europees.
L’abril de 2021 l’Escola va renovar el seu compromís en aquest àmbit mitjançant la seva acreditació com a centre Erasmus+ per la Unió Europea, un reconeixement que només van obtenir en aquell moment 40 centres de Catalunya. L’acreditació com a escola Erasmus+ suposa reforçar la dimensió europea del model d’ensenyament-aprenentatge de l’Escola, així com la possibilitat d’accedir a nous fons de finançament per a la participació en nous projectes i mobilitats.
Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE). Adscrit al Ministeri d’universitats, actua com Agència Nacional per a la gestió, difusió i promoció del programa Erasmus+ de la Unió Europea en l’àmbit de l’Educació i la Formació.
Països participants: Bèlgica, Hongria, Itàlia i Portugal.
Tema: El cacao i la xocolata com a eix transversal permetrà als nois i noies a prendre consciència de la història, passat, present i futur, i els descobriments d’altres països, tot fent una mirada a un futur per a una societat més sostenible. L’experiència ha quedat explicada en el Choc-Journal i el Teacher’s Manual.
Països participants: Alemanya, Itàlia i Hongria.
Tema: Anàlisi de les arrels europees que tots els països participants. Estudi de les similituds i diferències. Sentit d’identitat i pertinença a Europa. Que els alumnes prenguin consciència de la trajectòria dels diferents països per la construcció de l’Europa actual.
Projecte liderat per la Universitat Aalborg de Dinamarca amb escoles participants de diferents països: Dinamarca, Holanda, Anglaterra, Eslovènia, juntament amb entitats públiques i/o privades de l’entorn de la salut, i universitats d’aquests països. Les Escoles Garbí Pere Vergés hi participem en col·laboració amb la UOC.
El projecte es centra en les polítiques de salut i nutrició, així com la importància d’innovar el currículum tot introduint-hi aquests temes per conscienciar els nens i joves des de les escoles.
Es pretén crear recursos i metodologies que es duen a terme a nivell local per promocionar-ho a nivell global, tot formant un grup d’experts des de les diferents institucions que hi participen.
El que s’està fent és compartir experiències i posar-les a la pràctica als diferents països a través de les escoles. I alhora les entitats de cada país fan l’anàlisi i donen suport a les mateixes per fer-ho arribar a les institucions educatives corresponents.
Països participants: Turquia, Polònia, Anglaterra i Itàlia.
Tema: Motivar la lectura entre els joves i els diferents gèneres literaris a través dels diferents països, tot coneixent autors i obres representatives dels mateixos.
Països participants: Xipre, Grècia, Polònia, Àustria i Romania.
Tema: Estudiar i viure la cultura, arquitectura i tradicions europees de cada un dels països participants, tot analitzant les traces històriques presents a les ciutats que visitem.
Països participants: Turquia, Hongria, Portugal i Bèlgica.
Tema: Potenciar el voluntariat que es duu a terme des de les Escoles i motivar als alumnes a continuar amb el voluntariat un cop hagin marxat de les escoles a través dels European Solidarity Corps. A banda, l’objectiu és que les diferents escoles participants formin part del ESC i s’acreditin com a entitats emissores i receptores de voluntaris europeus.
Països participants: Turquia, Romania i Polònia..
Tema: Prendre consciència de l’abandonament escolar que hi ha a cada país, i fer intercanvi d’experiències per poder millorar estratègies i evitar l’abandonament. Es treballa en base a les intel·ligències múltiples.
Països participants: Alemanya, Itàlia, Hongria i Holanda. Alemanya era el coordinador del projecte.
Tema: Estudi de les onades migratòries, tipus de migració, establir contacte amb immigrants i emigrants dels diferents països, les condicions en les quals viuen i la seva trajectòria. Reflexionar sobre el que s’està fent en les polítiques de migració als diferents països