Escola Garbí Pere Verges
David Marimón

AMB 38 ANYS ÉS UNA DE LES VEUS MÉS IMPORTANTS SOBRE REALITAT AUGMENTADA I UN EXEMPLE D’EMPRENEDOR TECNOLÒGIC. VA ESTUDIAR A GARBI PERE VERGÉS D’ESPLUGUES DE QUART D’EGB A COU.
Els seus primers records a Garbí…
La campanya de caps de color (el meu era el blau), l’ou al niu que a vegades hi havia per dinar o quan vaig enfilar-me en una escala que em feia vertigen per penjar al sostre del menjador un cigne de paper gegant que representava la nostra promoció, Lohengrin.
Per què van escollir els seus pares l’Escola Garbí Pere Vergés?
El meu germà i jo, amb els fills d’unes quantes famílies més, vam deixar l’escola anterior per desavinences amb la nova etapa. La meva mare havia estat mestra i havia treballat sempre en projectes d’escola catalana. Garbí els va semblar el lloc adient per continuar en aquesta línia pedagògica.
Què és el que més li va sorprendre?
No tenia referències d’altres escoles per la meva edat però, en acabar, em sentia preparat i vaig estar-ho per uns estudis universitaris força exigents. Com a anècdota, em semblava màgic que l’escola tingués piscina pròpia.
Algun mestre especial?
Sóc molt dolent per recordar noms… El meu tutor de 7è, sobretot els de BUP i COU. Mestres com el Sr. Porres o el Sr. Sánchez no s’obliden fàcilment però, realment, crec que cada tutor i cada mestre és responsable d’un trosset de mi.
I algun racó?
La sala d’informàtica on apreníem el llenguatge de programació LOGO amb la seva tortuga o el jardí on em van posar el pseudònim de ‘Chuck’, que vaig arrossegar fins a BUP.
Com ha influenciat el projecte pedagògic de l’Escola en la seva passió per la tecnologia?
Segurament l’accés al llenguatge de programació i a una bona formació en ciències va influenciar molt la meva passió per la tecnologia. Ara, amb la distància, crec que potser el més important va ser adquirir responsabilitats des de ben petits, com fer de mainaders o preparar en equip la campanya de cap de color. Estic molt orgullós d’haver crescut en una escola que potenciava, mitjançant els colors, una cosa tan senzilla com és la barreja de gèneres.
Creu que el món educatiu potencia prou les vocacions STEM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques)?
El món tecnològic està canviant i cada vegada es necessiten més habilitats en gestió de projectes, treball en equip i creativitat. La divisió tradicional entre ciències socials i art, per una banda; i ciències naturals i exactes, per una altra, no és bona. Cal reforçar els llaços entre les diferents disciplines per aconseguir respecte per part dels companys amb els quals treballem. Tots som necessaris i empenyem plegats per aconseguir objectius comuns.
Quins consells donaria als estudiants que volen emprendre el seu propi projecte?
La vida de l’emprenedor s’associa normalment a risc. En realitat, el més dur no és gestionar el risc, sinó la perseverança. No es tracta de perseguir un somni com si es tractés d’un conte de sirenes, sinó d’actuar amb pragmatisme, passió i una energia pràcticament inesgotable.
——————
Enginyer Superior de Telecomunicacions a la UPC, i doctor per l’École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL, Suïssa), David Marimon està considerat un veterà en el camp de la realitat augmentada amb més de 14 anys d’experiència. És el CEO i cofundador de Catchoom, una empresa privada amb finançament de capital risc, i primera spin-off de Telefónica R+D.
Abans havia estat project manager de l’equip Mobile Augmented Reality and Contextual Services a Telefónica R+D. També ha participat com a conferenciant a les principals fires tecnològiques d’arreu del món, com Consumer Electronics Show, Mobile World Congress i l’Augmented World Expo.
“El món tecnològic està canviant i cada vegada es necessiten més habilitats en gestió de projectes, treball en equip i creativitat”
