escolesgarbi.cat
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Preinscripcions
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Click to open the search input field Click to open the search input field Cercar
    • Menu Menu
    • Projecte pedagògic
    • Esplugues
    • Badalona
    • Noticiari
    • Garbí Obert
      • Esplugues
      • Badalona
    • La Fundació
      • Orígens
      • Òrgans de govern
      • L’equip
      • Treballa amb nosaltres
      • Transparència
      • On participem
      • Canal de denúncies
    • Gabi Virtual
    • Erasmus
    • Academia
    • Clickedu-esplugues
    • Ckickedu-Badalona
    • Instagram
    • Linkedin
    • Youtube
    • Facebook

    Escola de famílies: Estratègies en l’ús dels dispositius

    Categoria

    Més de 60 famílies van assistir a la primera Escola de Famílies del curs, titulada “Estratègies en l’ús de dispositius”, a les escoles d’Esplugues i Badalona. En la primera part de la sessió, la Sra. Aina Aguilar ha exposat alguns trets de l’adolescència, com ara que és una etapa que es defineix per la transgressió dels models que fins ara han estat vigents, amb conseqüències sovint negatives cap a un mateix o vers les persones que envolten l’adolescent. Es tracta d’un procés vital pel qual tothom passa i que pot ser difícil d’afrontar quan es produeix en edats més precoces, tant pel nivell de maduresa de la persona com per la capacitat per a resoldre les dificultats que s’hi presenten.

    Un dels grans canvis a nivell relacional que trobem en el pas de la infantesa a l’adolescència és que la família, que estava al centre, es desplaça a la perifèria per tal de deixar lloc al grup d’iguals, que passa a ser l’espai de protecció. Els i les adolescents busquen com a referents els seus iguals, que estan passant pel seu mateix moment vital, i aquí és on posen el seu focus.

    Des de fa uns anys, gran part d’aquesta socialització amb els iguals passa per l’espai virtual, un espai que d’una banda, nosaltres, com a adults referents, controlem poc. D’altra banda, presenta molts més perills dels que els i les adolescents es pensen. Amb aquest nou paradigma, estar junts ja no ha de ser només estar-ho físicament, sinó que requereix també estar focalitzats en la mateixa tasca, sigui quina sigui.

    Després d’aquesta introducció a l’adolescència, la Sra. Aguilar ha descrit algunes característiques d’aquest espai virtual, com ara la immediatesa, la possibilitat de generar relacions 24 hores, 7 dies a la setmana o la inexistència de llenguatge gestual. En aquest espai, a més, ens trobem interlocutors que no sempre són de confiança i la possibilitat del propi anonimat, fet que permet anar assajant l’adult que volem ser. En aquest camí cap a la construcció de l’adult, l’adolescent prova diferents conductes i analitza la reacció dels seus iguals i de la seva família. Si reben rebuig, canvien de conducta i segueixen provant. L’anonimat de les xarxes els permet, des de diferents personatges, explorar i anar canviant en funció de les reaccions.

    Aquesta nova realitat, com ja s’ha avançat, porta alguns perills adjacents que no hauríem de passar per alt. Aquests riscos apareixen a nivell relacional, emocional, de ciberseguretat i de potencial addicció. És per això que les persones adultes hem d’acompanyar en l’ús de dispositius per tal d’evitar que es desenvolupin conductes de risc, que poden portar a efectes no desitjats. Entenem per conductes de risc associades a aquesta realitat virtual el fet d’invertir-hi massa hores, de navegar en determinades aplicacions o de tenir accés a internet de forma no supervisada. A aquestes conductes hem d’afegir també la possibilitat de compartir informació privada sense cap barrera, la navegació a través de pàgines de contingut sexual, l’accés a llocs web on es fomenta el joc o les relacions que es poden establir amb desconeguts i que poden derivar en intents de fer trobades presencials.

    En la segona part de la sessió, es va presentar un cas fictici amb un seguit de preguntes per reflexionar en grups. Aquesta part més participativa va ser molt ben valorada per les famílies assistents, perquè va permetre compartir experiències i definir estratègies per gestionar l’ús dels dispositius a casa.

    novembre 23, 2022/by Misterads
    https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2022/11/05-scaled-aspect-ratio-600-600-scaled-1.jpg 2560 2560 Misterads https://escolesgarbi.cat/wp-content/uploads/2024/10/logo_escoles_garbi-300x138.png Misterads2022-11-23 18:54:432025-06-16 10:01:18Escola de famílies: Estratègies en l’ús dels dispositius

    Cercador

    Search Search

    Últimes notícies

    • Diari de Casal Setmana 4 juliol 25, 2025
    • Diari de Casal Setmana 3 juliol 24, 2025
    • Diari de Casal Setmana 2 juliol 12, 2025

    Categories

    • Apunts
    • Biblioteca
    • Categoria
    • Ciència
    • Destacada
    • DOP
    • Erasmus
    • Estètica
    • Ètica
    • General
    • Jornades i congressos
    • Noticiari
    • Som Garbí Pere Vergés
    • Vida Social

    Garbí Pere Vergés Esplugues
    Carrer Sant Mateu, 34-38
    08950 Esplugues de Llobregat

    933 710 504
    esplugues@escolesgarbi.cat

    Garbí Pere Vergés Badalona
    Av. Palmeres, 5. Urbanització Mas Ram
    08916 Badalona

    933 954 311
    badalona@escolesgarbi.cat

    Fundació Escoles Garbí
    Carrer Diputació 37-39, local 3b
    08015 Barcelona

    933 021 527
    fundacio@escolesgarbi.cat

    © Copyright - Garbí Pere Vergés
    • Avis legal i Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Treballa amb nosaltres
    • Beques i ajuts
    • Canal de denúncies
    Link to: Realment funciona l’aprenentatge basat en projectes? Link to: Realment funciona l’aprenentatge basat en projectes? Realment funciona l’aprenentatge basat en projectes? Link to: Com avaluem les competències transversals Link to: Com avaluem les competències transversals Com avaluem les competències transversals Scroll to top Scroll to top Scroll to top

    ESCOLES GARBÍ PERE VERGÉS, a la seva web, https://escolesgarbi.cat/, utilitza cookies i altres tecnologies similars que emmagatzemen i recuperen informació quan vostè navega. Aquestes tecnologies poden servir per a finalitats diverses, com ara reconèixer un usuari i obtenir informació dels seus hàbits de navegació. Els usos concrets que fem d'aquestes tecnologies es descriuen a la informació de la Política de Cookies. En aquesta web, disposem de cookies pròpies i de tercers per a l'accés i el registre al formulari dels usuaris. La informació sobre les cookies la rebrà al Botó de MÉS INFORMACIÓ, a la Política de Cookies. En atenció a l'ús de les cookies aprovada al mes de juliol de 2023, amb els criteris del Comitè Europeu en Protecció de Dades, (CEPD), pel RGPD-UE-2016/679, LSSI-CE-2002/21/CE , actualització, 09/05/2023, sol·licitarem el vostre consentiment per a l'ús de cookies a la nostra web.

    Acceptar la configuracióRebutjarConfiguració general

    Cookie and Privacy Settings



    Ús de cookies

    Podem sol·licitar que s'estableixin cookies al seu dispositiu. Utilitzem cookies per saber com es visiten els nostres llocs web, com interactua amb nosaltres, per millorar la seva experiència d’usuari i per personalitzar la seva relació amb el nostre lloc web.

    Faci clic en els títols de les diferents categories per obtenir més informació. També pot canviar algunes de les seves preferències. Tingui en compte que bloquejar determinats tipus de cookies pot afectar la seva experiència als nostres llocs web i limitar els serveis que podem oferir.

    Cookies estrictament necessàries

    Aquestes cookies són estrictament necessàries per oferir els serveis disponibles a través del lloc web i per permetre l'ús de determinades funcionalitats.

    Com que són essencials per al funcionament del lloc, rebutjar-les pot afectar el rendiment i el comportament del lloc web. Sempre pot bloquejar o eliminar aquestes cookies modificant la configuració del seu navegador per forçar el bloqueig de totes les cookies d’aquest lloc. Tanmateix, si ho fa, se li demanarà que accepti o rebutgi les cookies cada cop que torni a visitar-nos.

    Respectem plenament la seva elecció si decideixe rebutjar les cookies. No obstant això, per evitar mostrar aquest missatge repetidament, necessitem emmagatzemar una cookie amb aquesta preferència. Pot canviar aquesta elecció en qualsevol moment i també pot optar per activar altres categories de cookies per millorar la seva experiència. Si rebutja les cookies, eliminarem totes les cookies prèviament establertes en el nostre domini.

    Cookies de Google Analytics

    Aquestes cookies recullen informació de manera agregada per ajudar-nos a entendre com s’utilitza el nostre lloc web, mesurar l’efectivitat de les nostres campanyes de màrqueting i personalitzar tant el lloc web com l’aplicació per millorar la seva experiència com a usuari.

    Si no vol que es faci seguiment de la seva visita al nostre lloc, pot desactivar aquesta opció.

    Altres serveis externs

    També utilitzem diferents serveis externs com Google Fonts, Google Maps, Google reCAPTCHA i YouTube, que poden recopilar dades personals, com ara la seva adreça IP.
    Pot triar bloquejar aquests serveis aquí. Tingui en compte que això pot afectar significativament la funcionalitat i la visualització del lloc web.
    Els canvis s’aplicaran un cop es recarregui la pàgina.

    Configuració de Google Webfont:

    Configuració de Google Map:

    Configuració de Google reCaptcha:

    Youtube:

    Política de privacitat

    Poden consultar les nostres cookies i configuracions de privadesa al detall a les nostres pàgines de Política de Cookies i Política de privacitat.

    Avis legal i Política de privacitat
    Acceptar la configuracióRebutjar