Som escola acreditada Erasmus+ per la UE
Entre 2016 i 2020, l’Escola ha estat una de les institucions de Catalunya amb més participació en el programa europeu Erasmus+, que ha promogut la cooperació entre institucions educatives i entitats públiques per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques. La implicació en aquest període s’ha basat en la participació en projectes d’intercanvis lingüístics i activitats de networking amb altres centres i institucions europees.
L’abril de 2021 l’Escola va renovar el seu compromís en aquest àmbit mitjançant la seva acreditació com a centre Erasmus+ per la Unió Europea, un reconeixement que només van obtenir en aquell moment 40 centres de Catalunya. L’acreditació com a escola Erasmus+ suposa reforçar la dimensió europea del model d’ensenyament-aprenentatge de l’Escola, així com la possibilitat d’accedir a nous fons de finançament per a la participació en nous projectes i mobilitats.
Llista de programes Erasmus +
SEPIE
Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE). Adscrit al Ministeri d’universitats, actua com Agència Nacional per a la gestió, difusió i promoció del programa Erasmus+ de la Unió Europea en l’àmbit de l’Educació i la Formació.
Culture and History of Cacao 2019-2021
Països participants: Bèlgica, Hongria, Itàlia i Portugal.
Tema: El cacao i la xocolata com a eix transversal permetrà als nois i noies a prendre consciència de la història, passat, present i futur, i els descobriments d’altres països, tot fent una mirada a un futur per a una societat més sostenible. L’experiència ha quedat explicada en el Choc-Journal i el Teacher’s Manual.
Europe: Old Roots, New Stories. 2018-2020
Països participants: Alemanya, Itàlia i Hongria.
Tema: Anàlisi de les arrels europees que tots els països participants. Estudi de les similituds i diferències. Sentit d’identitat i pertinença a Europa. Que els alumnes prenguin consciència de la trajectòria dels diferents països per la construcció de l’Europa actual.
Learn 4 Health. 2017-2019
Projecte liderat per la Universitat Aalborg de Dinamarca amb escoles participants de diferents països: Dinamarca, Holanda, Anglaterra, Eslovènia, juntament amb entitats públiques i/o privades de l’entorn de la salut, i universitats d’aquests països. Les Escoles Garbí Pere Vergés hi participem en col·laboració amb la UOC.
El projecte es centra en les polítiques de salut i nutrició, així com la importància d’innovar el currículum tot introduint-hi aquests temes per conscienciar els nens i joves des de les escoles.
Es pretén crear recursos i metodologies que es duen a terme a nivell local per promocionar-ho a nivell global, tot formant un grup d’experts des de les diferents institucions que hi participen.
El que s’està fent és compartir experiències i posar-les a la pràctica als diferents països a través de les escoles. I alhora les entitats de cada país fan l’anàlisi i donen suport a les mateixes per fer-ho arribar a les institucions educatives corresponents.
I Love Reading 2017-2019
Països participants: Turquia, Polònia, Anglaterra i Itàlia.
Tema: Motivar la lectura entre els joves i els diferents gèneres literaris a través dels diferents països, tot coneixent autors i obres representatives dels mateixos.
Tracing Our European Spirit 2017-2019
Països participants: Xipre, Grècia, Polònia, Àustria i Romania.
Tema: Estudiar i viure la cultura, arquitectura i tradicions europees de cada un dels països participants, tot analitzant les traces històriques presents a les ciutats que visitem.
Community Services 2017-2019
Països participants: Turquia, Hongria, Portugal i Bèlgica.
Tema: Potenciar el voluntariat que es duu a terme des de les Escoles i motivar als alumnes a continuar amb el voluntariat un cop hagin marxat de les escoles a través dels European Solidarity Corps. A banda, l’objectiu és que les diferents escoles participants formin part del ESC i s’acreditin com a entitats emissores i receptores de voluntaris europeus.
Your Choice, Your Life 2017-2019. Badalona & Esplugues
Països participants: Turquia, Romania i Polònia..
Tema: Prendre consciència de l’abandonament escolar que hi ha a cada país, i fer intercanvi d’experiències per poder millorar estratègies i evitar l’abandonament. Es treballa en base a les intel·ligències múltiples.
Migration: 2016-2018
Països participants: Alemanya, Itàlia, Hongria i Holanda. Alemanya era el coordinador del projecte.
Tema: Estudi de les onades migratòries, tipus de migració, establir contacte amb immigrants i emigrants dels diferents països, les condicions en les quals viuen i la seva trajectòria. Reflexionar sobre el que s’està fent en les polítiques de migració als diferents països